Carlings med Pride-kolleksjon

For tredje året på rad slipper Carlings en kolleksjon for å hylle Pride og LHBTQmiljøene. Kolleksjonen er kjønnsnøytral og består av fem t-skjorter.

Publisert

I anledning årets feiring av Pride lanserer Carlings en ny Pride-kolleksjon, i salg fra 31. mai. For hver solgte t-skjorte gir Carlings kr. 100 til FRI – foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold. Årets Pride markerer at det er 50 år siden starten på den moderne homokampen. Natt til 28. juni 1969 kjempet folk tilbake mot politiets trakassering av skeive på utestedet Stonewall i New York, og siden den gang har Pride blitt arrangert over hele verden.

I år vektlegger kolleksjonen hvor viktig det er å få være seg selv uavhengig av kjønnsidentitet eller legning. Kolleksjonen understreker dette med bruk av ord som «Proud» og «Loud» - tanken er å stå sammen, og stå stolte, for alles likeverd. «Carlings tror på at alle er like mye verdt, og har rett til å elske hvem de vil. Men for oss er det også en selvfølge å ta et tydelig standpunkt og stå opp mot ulike former for undertrykking. Kjærlighet er for alle, og det kommer vi alltid til å kjempe for», sier Ingeline Gjelsnes, marketing manager i Carlings.

Kampanjen er fotografert av Paul Edwards, som på kort tid har etablert seg til å bli en fotograf som i stor grad fremmer mangfold.

Powered by Labrador CMS