Lindex designer Pink Collection og støtter brystkreftforskning

Lindex har designet en loungewear-kolleksjon med matchende klær til mor og barn, hvor 10 prosent av salget i oktober går til Rosa sløyfe-aksjonen.

Publisert

Lindex har samarbeidet med Rosa sløyfe-aksjonen i siden 2003. En kampanje som hvert år engasjerer og forener moteselskapets kunder og ansatte til å bidra til den viktige brystkreftforskningen.

- Vi har støttet Rosa sløyfe i nesten 20 år nå, og det er fortsatt en viktig sak for både oss og kundene våre. Kvinnen er alt for oss i Lindex, og hver eneste krone vi kan bidra med via felles innsats er viktig for fremgang i forskningen, sier CEO Susanne Ehnbåge.

Lindex Pink Collection består av loungewear i duse, rosa toner laget i velur, fluffy pile og myk bouclé. Kolleksjonen inneholder matchende plagg for mor og barn. I oktober donerer Lindex 10 prosent av salget fra kolleksjonen til Rosa sløyfe.

Lindex selger i år også Rosa sløyfe-produkter som årets designpin av Nina Skarra, den symbolske silkesløyfen og en refleks. I tillegg vil Lindex også tilby alle kunder muligheten til å runde opp sluttbeløpet for Rosa sløyfe.

I løpet av oktober legger motekonsernet inn ekstra innsats for å spre kunnskap om viktigheten av å undersøke brystene regelmessig med en brystskole. Både i butikk og på lindex.com vil det være en veiledning med trinn for trinn på hvordan du gjør en slik selvundersøkelse.

- Engasjementet Lindex har for brystkreftsaken, er med på å redde liv. Ikke bare fordi det støtter brystkreftforskning gjennom salg, men også fordi det minner kvinner over hele landet på å bli kjent med brystene sine. I år, når mammografiscreeningen er kraftig forsinket på grunn av korona, er det viktigere enn noen gang at kvinner følger med og legger merke til forandringer. Et lite besøk i en rosa Lindex-butikk kan være det som får noen til å ta grep og gå til legen, forteller generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross.

Lindex har vært engasjert i Rosa sløyfe-aksjonen siden begynnelsen i 2003, og har sammen med sine kunder samlet inn totalt 16 millioner euro til kreftforskning. Bare i Norge alene har Lindex sammen med sine kunder samlet inn over 40 millioner kroner.

Powered by Labrador CMS