
Klær og lyd fra Kygo Life
- Vi har et utmerket utgangspunkt. Navnet gir seg selv, og vi trenger ikke dikte opp en story rundt merket. Vi har den gode historien allerede.
Det sier Jon Inge Gullikstad, daglig leder og styreformann i Kygo Life. Merket som med utgangspunkt i artistens navn har lansert et konsept som selger både klær og lydprodukter md utgangspunkt i showrommet i Norsk Moteforum.
Cross over
- Dette er et cross over-konsept som både inneholder klær og andre relevante produktgrupper, som elektronikk- og lydprodukter som earphones, headphones og kabel som kan mikses og matches med klærne. Dette er produkter som kan bli gode mersalgsprodukter i motebutikker, og her føler vi at vi kan tilføre bransjen noe nytt. Og det er mange muligheter for å utvide med flere produkter, sier Gullikstad.
Og han understreker:
- Kygo Life skal ikke være en fankolleksjon med caps og t-skjorter. Deler av kolleksjonen har et typisk street look, men har også fashionpreg med blant annet strikk, skinnjakker og jeans.
Kvalitet viktig
- Vi befinner oss i medium pluss segmentet, men har et bredt sortiment med produkter i ulike prisklasser. Kvalitet i alle ledd er svært viktig for oss. Produksjonen foregår i Tyrkia og lItauen med tett oppfølging av materialer, arbeidsforhold, miljø, kjemikaliebruk og andre faktorer som kan påvirke kvalitet og omdømme.
Ut i Europa
- Kygo har blitt en internasjonal eksportvare. Vil det samme skje med Kygo Life?
- Det viktigste for oss er å bygge en varig merkevare, og da er det naturlig å starte med Norge. Men Kygo er jo snart mer kjent enn Oljefondet, et kjent og godt navn internasjonalt, så vi ønsker å gå ut på eksportmarkedet så raskt som mulig, forhåpentligvis neste år.
- Butikk eller nett?
- Hovedkanal blir butikker. I tillegg kommer en nettbutikk som skal betjene Europa og være et viktig element i brandingen.
Langsiktig merkevare
- Hva med Kygo selv, hvor engasjert er han i prosjektet?
- Han er meget opptatt av å bidra maksimalt for å bygge en god og langsiktig merkevare. Han er detaljorientert, opptatt av stil og mote, og har samlet bransjeerfaring blant annet med å jobbe for Scabal i Bergen.
- Apparatet bak?
- Kygo Life består i dag av åtte personer, med meg som daglig leder og styreformann. Selskapet er eid av Kygo, hans familie og hans familie og vi har en avtale om å bygge en organisasjon som er giret for ekspansjon i Europa.
Erfarent salgsteam
Kygo Sales Team består av Thomas Holmen og Chris Fredriksen.
Thomas har jobbet som agent i klesbransjen i mange år og bygget opp merker som Rains og Lyle & Scott i Norge i tillegg til noen mindre merker.
Chris kommer fra retail og har jobbet som butikksjef og regionssjef for Volt i Varner gruppen. Han ble rekruttert til YME som daglig leder i 2014. Etter YME startet han eget konsept med butikken Qomo som ligger i Torggata i Oslo.
Vårt utgangspunkt er at varen ikke er solgt før den er ute av butikk. Derfor legger vi opp til et nært samarbeid med forhandlerne for å følge dem opp og bidra til et godt gjennomsalg.