
Kors på halsen fra KappAhl
KappAhl har igjen arrangert designkonkurranse til inntekt for Kors på halsen, hvor barn har fått uttrykke i ord og bilde hva ”Bra som jeg er” betyr for dem.
Årets vinnermotiv, tegnet av Maja 12 år fra Ljungbyhed, trykkes på tøyposer og selges til inntekt for Kors på halsen hos KappAhl fra midten av august.
– Det varmer at budskapet ”Bra som jeg er” betyr like mye for barn i alle aldre! Tusenvis av fantasifulle motiver og viktige budskap har kommet inn fra både små og store barn, forteller markedssjef i KappAhl Norge, Bente Storløkken.
I 2014 lanserte KappAhl kampanjen ”Bra som jeg er” til inntekt for arbeidet med barns rettigheter. Kampanjen ble i år som tidligere år innledet med en konkurranse hvor barn fikk designe et motiv som viser hva ”Bra som jeg er” betyr for dem. Vinneren i 2016 ble Maja, 12 år fra Ljungbyhed i Sverige med sin regnbuetegning, 2. premie gikk til svenske Ebba og norske Adrian på 11 år fikk 3.premien med tegningen av en mann som vil at alle barn skal ha det bra. Majas vinnermotiv blir nå trykket på tøyposer og selges i alle land hvor KappAhl har butikker fra august til inntekt for de veldedige organisasjonene* motekjeden støtter. I Norge støtter KappAhl Kors på halsen fra Røde Kors.