Contact Centre Manager, Camilla Simonsen (t.v.) og Head of CS, Nina Bjørlo mottok pirsen for DHL.

DHL Express best på kundeservice for femte gang

For femte år på rad har DHL Express vunnet kundeserviceprisen “Best i test” i sin kategori. Det ble kåret vinnere i 16 kategorier. Mester Grønn vant åpen klasse.

Publisert

- Vi er utrolig stolte over å nok en gang motta prisen. Dette er en utmerkelse som er veldig viktig for oss. Vi jobber hardt hver eneste dag for å gi våre kunder den aller beste servicen og en god opplevelse hver gang de er i kontakt med oss, sier Nina Bjørlo, Head of Customer Service i DHL Express Norge.

Til sammen 132 virksomheter konkurrerte i 16 ulike bransjekategorier. Vinnerne ble kåret på Skandinavias største kundeservicekonferanse, Call Center-dagene.

Analyseselskapet SeeYou AS er ansvarlige for samtaler, vurdering og poengsetting i forkant av utdelingen. Selskapene blir kontaktet av observatører som utgir seg for å være kunder. Vurderingskriteriene inkluderer ventetid, mersalg, kompetanse vist av kundebehandlere og dialogen som helhet. Den aktøren som får høyest totalscore vinner.

Vurderingen av selskapene skjer gjennom en rekke telefonsamtaler til mange av de største kundesentrene i Norge. DHL Express ble testet i, og vant kategorien "Pakketransport".

- Vi har en fantastisk gjeng med flotte serviceinnstilte medarbeidere og vi jobber alltid for å bli enda litt bedre. Dette bekrefter nok en gang at vår strategi (FOCUS) med systematisk å bygge en "Insanely Customer Centric Culture" gir resultater. At vår kundeserviceavdeling tar hjem prisen fem år på rad er imponerende og noe som hele bedriften er stolte av, sier Terje Aarbog, adm.direktør. i DHL Express Norge.

- Fokus på høy kvalitet gir resultater - dette er beviset og belønningen, avslutter Bjørlo.(Mynewsdesk)

Fakta DHL

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en stor produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. DHL er heleid av Deutsche Post DHL (DPDHL). Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DPDHL sitt samfunnsansvar på alvor. Den totale gruppen har omlag 480 000 ansatte, og konsernet omsatte 59 miliarder euro i 2015.

Powered by Labrador CMS