Lederartikkel:
 
        Nå må vi «stå han av»!
Det er sagt at koronapandemien har gjort at vi har gjort et femårsbyks på fem måneder når det gjelder teknologiutvikling og bruk av digitale hjelpemidler. Det stemmer. Når vi nå er inne i andre smittebølge og alt kan se skikkelig svart ut, er det viktigere enn noensinne å kunne utnytte digitale verktøy og kombinere det med alt du, dine medarbeidere og ditt nettverk har av kreative ideer og innspill for å «stå han av». For det er det det handler om for mange akkurat nå: Å «stå han av» og overleve en mørketid som er mer dyster enn noen gang.
Husk at de kreative, gode løsningene ikke kommer sprettende av seg selv. Og slett ikke ved å trekke seg tilbake og sitte å sture over verdens elendighet inne på bakrommet eller kontoret.
Derfor gjelder det å utnytte de teknologiske og digitale verktøy som er kjappe og rimelige å ta i bruk. Men enda viktigere er det å mobilisere optimisme og kreativitet for å finne gode løsninger for å få kunder til å forstå at det ikke er livsfarlig å gå i butikken bare man opptrer fornuftig i tråd med smittevernreglene. Dessverre er det en viktig jobb akkurat nå, etter mange skremsler i media og en lite gjennomtenkt uttalelse fra statsministeren om «å holde seg mest mulig hjemme og handle på nett».
Husk at de kreative, gode løsningene ikke kommer sprettende av seg selv. Og slett ikke ved å trekke seg tilbake og sitte å sture over verdens elendighet inne på bakrommet eller kontoret. Nå er det svært viktig at du som leder inspirerer og aktiverer dine medarbeidere ved å utøve ledelse på en måte som gjøres best ved å dele inn ordet ledelse i tre: Le – del – se.
Sørg for å få humør og entusiasme inn i organisasjonen. Del ideer og innspill. Se medarbeiderne og sørg for å involvere dem. Og ikke minst: Bruk nettverket ditt for det det er verd: Snakk med og utveksle ideer med leverandører, bransjekolleger og andre forbindelser. Vær åpen og spill på lag – også med kreditorene dine. De gode løsningene kommer lettere i et godt fellesskap enn i ensomhet.
For å si det med poeten Trygve Skaug: Jeg lover, jeg veit det går over…
Flere lederartikler
- 
                    
                        
                        Moo lanserer tilbehør i saueskinnDet norske merket Moo er mest kjent for veskene sine. Nå lanserer merket tilbehør i 100% saueskinn. 
- 
                    
                        
                        Ny norsk satsing på bærekraftig strikkemoteDet nye norske klesmerket Moo Knit lanserte i går sin offisielle nettside. 
- 
                    
                        
                        Dette er Cotswolds-coreI høst har det dukket opp en ny «core», og det norske merket Hotel er med på trenden. 
- 
                    
                        
                        Retro skimote fra We NorwegiansDenne sesongen har We Norwegians hentet inspirasjon fra den retro skimoten i USA som preget de ikoniske alpinstedene på 60-tallet - en tid da stil og sport gikk hånd i hånd. 
- 
                    
                        
                        November blir stadig viktigere for julehandelenNHO Service og Handel legger fram prognoser som tyder på en sterk julehandel – der november står for en stadig større andel av omsetningen. 
- 
                    
                        
                        Zalando lanserer ny personlig shoppingfeed i NorgeDen nye KI-feeden, som ble lansert i seks land i juli, er nå tilgjengelig i 22 markeder, inkludert Norge. 
 
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
             
             
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
        