
Fat Moose – populært nordisk yttertøy
- Jeg har aldri hatt så bra tilslag på noe merke noen gang som Fat Moose, sier Tore Almehagen i Just Another Agency.
Han er både overrasket og begeistret over måten innkjøperne har tatt mot det nye nordiske yttertøymerket Fat Moose på. I løpet av moteuka fikk de en lang rekke nye kunder. – Grunnen er en unik kombinasjon av høy kvalitet, lav pris, gode kalkyler og super design, sier han og partneren Vidar Bersaas i Just Another Agency.

- Vi ønsket å utvikle Fat Moose til et nordisk outdoor-merke. Sportsbransjen har fått dominere utviklingen av tekniske tekstiler i yttertøy i lang tid. Nå er det på tide at vi i motebransjen knapper inn på dette forspranget, sier Christian Bisgaard i Urban Brands, som står bak Fat Moose.
Han understreker at Fat Moose er et nordisk merke, med nær tilknytning til den ville, skandinaviske naturen. Derfor er fotoshootene til kolleksjonene tatt i Norge.
- Vi har lagt ned store ressurser i å utvikle en moderne ytterjakkeserie i tekniske kvaliteter av høy kvalitet, men som prismessig ligger godt under det nivået man finner i sportsbransjen. Både når det gjelder design, kvalitet og funksjoner er Fat Moose-jakkene helt på høyden med det man finner i sportsforretningene. Men til lavere priser, stort utvalg i friske farger og med meget konkurransedyktige kalkyler for forhandlerne, sier Bisgaard.
Urban Brands står også bak merket Clean Cut Copenhagen, som Just another Agency også har agenturet på. I tillegg har de agenturet på Bruuns Bazar, Resumé, veskemerket Still Nordic og Modstrøm. Et velkjent, dansk merke med godt renommé som salgsansvarlig Line Steinfinsbø er godt fornøyd med.
Just Another Agency leide showrom i Moteforum under moteuka, og var så godt fornøyd med responsen at de ønsker å leie på permanent basis.
