Høy stemning da Fransa feirer sitt 50 års-jubileum.
Høy stemning da Fransa feirer sitt 50 års-jubileum.

Fransa feiret femti

Det er 50 år siden Fransa ble lansert, og jubileet ble behørig markert sammen med et stort antall kunder og forbindelser torsdag kveld. Først i showrommet i Thorvald Meyers gate, deretter med mat og party på Månefisken.

Publisert

Fransa-folket er dyktige med klær, men de er gode til å feste også! Stemningen sto i taket fra første stund og alle steds nærværende country manager Leif Winterskow spilte på et stort register som sprudlende vert, påpasselig servitør som sørget for at intet glass var tomt, en sprudlende taler og en av de desidert beste til å holde stemningen oppe.

Den spede begynnelsen var to libanesiske brødre som startet import av klær til Danmark i 1968. Moren het Fransa, derav navnet. De solgte merket til BTX i 1992. Året etter begynte Leif Winterskov å jobbe med merket, så han kan markere et aldri så lite 25 års-jubileum for egen del.

Konsernsjef Jens Poulsen og Leif Winterskow ønsket velkommen til party for å feire FRansas femti år.
Konsernsjef Jens Poulsen og Leif Winterskow ønsket velkommen til party for å feire FRansas femti år.

Neste Stopp i Trondheim hadde ansvaret for engrosomsetningen av Fransa i Norge i mange år. BTX tok over i 2007, og Winterskov fikk ansvaret for å utvikle merket videre i Norge. I 2012 ble Fransa solgt til DK Company. Winterskov fulgte med på lasset og fortsatte arbeidet i Norge. Fra en omsetning på 38 millioner i 2007 kunne han glede seg over at Fransa (inkludert Dranella) rundet 100 millioner i omsetning i fjor.

Et godt team og langsiktige relasjoner med kundene. Dette er hovedgrunnene til at merket har hatt en fantastisk utvikling i Norge. – Å bygge relasjoner og skape langvarig samarbeid er svært viktig, slår han fast.

Winterskov har et meget sterkt team med seg: 1st Brands AS med Alf Magne Bøe og Frode Mathiesen på Vestlandet, Andreas Fjeld, selger på Østlandet, Roar Aarhaug, selger i Midt-Norge og Nord-Norge. Og ikke minst, Camilla Moen og Hedda Aastad på kundeservice.

Alf Magne Bøe og Frode Mathiesen i 1st Brands understreker også at et godt team og nært samarbeid med kundene er viktig:

- Det er det gode teamarbeidet, sammen med godt designarbeid og gode kolleksjoner som gjør at Fransa er et godt, populært merke som selger bra og som stadig kan vokse. I dag har vi 260 kunder på Fransa, og ser at merket fortsatt har vekstpotensial. Både ved at vi fortsetter å øke ordrestørrelsen hos de eksisterende kundene, slik vi har hatt en fin utvikling på de siste årene, og med nye kunder, sier Bøe og Mathiesen.

Powered by Labrador CMS