God utvikling for Saint Tropez og Stine Bjørdal

Høyere tempo og bedre vareflyt i Saint Tropez

Bedre vareflyt ut i butikkene med seks ordinære kolleksjoner og økt satsing på ekspresskolleksjoner for å følge trendene tettere. Det er oppskriften til Saint Tropez for å holde tritt med et stadig økende tempo i bransjen.

Publisert

- Alt skjer i et høyere tempo enn før, og kundene blir stadig mer opptatt av å holde igjen på forhåndsordre for å ha muligheter til å kjøpe i sesong. Det er den viktigste årsaken til at vi reduserer fra 8 til seks ordinære kolleksjoner i året og satser på 12 ekspressleveringer. Dette gir optimal vareflyt ut i butikkene og sikrer at vi kan komme med nyheter hver uke, sier Stine Bjørdal, i Saint Tropez.

Hun understreker at forhåndsordrene fortsatt vil utgjøre den største delen av omsetningen, men at etterspørselen etter ekspressvarer øker fordi butikkene må henge med i de raske endringene i trendbildet.

- Våre selgere tar pulsen på markedet hele tiden og kan hele tiden g signaler om hva det er størst etterspørsel. Salgssjefene er med i første del av design prosessen, slik at vi har store muligheter til å påvirke kolleksjonene. Det tar 8 uker fra ide til varene er levert i butikk. Dermed sikrer vi at butikkene kan tilby kundene sine de siste trendnyhetene hele tiden, sier hun.

Saint Tropez kan se tilbake på et meget godt år, med en omsetningsvekst på 17 prosent siste regnskapsår. Og er optimistisk når hun ser fremover. – Vi forventer fortsatt vekst, slår Bjørdal fast. Hun gleder seg over både over nye kunder, og at omsetningen pr kunde øker.

En årsak til den siste tidens suksess er utvilsomt merkets nye design manager, Anna Juel Jepsen.

– Hun har skjerpet Saint Tropez designprofil og gjort vårt DNA tydeligere, noe kundene setter stor pris på. Kolleksjonene er feminine og trendy, og vi holder et meget attraktivt forhold mellom høy kvalitet og gunstige priser, sier Bjørdal.

Powered by Labrador CMS