
NOOS og B2B gjør det enkelt for Kaffe-kundene
Kaffe har hatt en meget god utvikling i Norge det siste året. Ikke minst på grunn av et godt NOOS-program (Never out of stock), gode ekspresskolleksjoner og en nettbasert B2B-løsning som gjør det enkelt for kundene å supplere og redusere kapitalbinding og risiko.
- Etter mange år i bransjen har jeg aldri opplevd et merke som har hatt et så sterkt NOOS-program som Kaffe. Det er komplett, med typer, farger og størrelser og det er meget gode produkter med fornuftige kalkyler som fungerer godt i butikk og selger svært godt. Vi har all grunn til å vøre stolte av NOOS-programmet vårt, sier Thomas Alexandersen i DK Company.
Det gode NOOS-programmet kombinert med gode ekspresskolleksjoner som fanger opp de siste trendene er en suksessoppskrift for våre kunder. De slipper å binde unødvendig kapital i for store forhåndsordre, men kan supplere basevarer etter behov, samtidig som de kan utnytte ekspresskolleksjonene til å skaffe seg de siste nyhetene med nye farger og nye print i løpet av sesongen.
25 prosent av Kaffes omsetning kommer fra NOOS-varer. Og det er slik det bør være for at kundene våre skal drive god butikk med akseptabel risiko, sier Alexandersen.
- Men butikken kan lett bli for kjedelig om man er for forsiktig med innkjøpene og satser for mye på basevarer?
- Ja, det er en hårfin balansegang. Men vi opplever at selv om innkjøperne er forsiktige, blir de stadig dyktigere til å holde seg oppdatert og sørge for å supplere og skaffe seg nyheter. Vi har utviklet en god B2B-løsning, og vi ser at stadig flere utnytter denne muligheten til å sørge for en jevn strøm av ny varer. Vi har nær 200 kunder på Kaffe, og 60 prosent av dem bruker vår B2B-løsning jevnlig.
Miinto-avtale
I løpet av våren 2017 inngår Kaffe et samarbeid Miinto.no og har gjort hele sin bildebase tilgjengelig. Det gjør at de som er Kaffe-forhandlere kan etablere en enkel og rimelig multikanalløsning ved at de bare betaler kommisjon for varene som selges, ikke tilknytningsavgift.