Kaporal er ett av de nye merkene hos Sindre Risopatron Hofmo

Nye merker hos Hofmo

Sindre Risopatron Hofmo i Hofmo Agencies går inn i en ny sesong med tre nye merker: Franske Kaporal, og de to tyske jakkemerkene S-4 og Redpoint.

Publisert

Kaporal ble etablert i 2004 og har hatt en fantastisk vekst i en rekke markeder. Etter at det har ligget nede i det norske markedet er Hofmo klar til å friske opp kontakten med tidligere kunder og bygge det opp hos nye.

Kaporal er mest kjent for sine jeans og bukser, men har også en omfattende kolleksjon med t-shirts, skjorter, gensere og jakker, og har i tillegg blant annet sko, accessoirer og parfyme. De kommer stadig med nyheter, men har i tillegg et stort NOOS-lager.

I dag har merket en omsetning på rundt 1,3 milliarder kroner og er inne i en rekke markeder. I Frankrike er Kaporal nest største jeansmerke etter Levi´s. Etter at gründerne fikk inn en sterk finansiell eier er det investert tungt i markedsføring og infrastruktur med tanke på videre vekst.

Kaporal har sitt hovedkvarter i Marseille, som er et sentrum for jeans- og ready to wear-merker i Frankrike. Regionen har sterkt fokus på lokal, bærekraftig produksjon, og Kaporal har blant annet en egen linje, Jeans de Nîmes, som produseres lokalt. Jakten på mer bærekraftige materialer og produksjonsmetoder har bidratt til at 25 prosent av kolleksjonen er bærekraftig, og at det brukes langt mindre energi, vann og kjemikalier enn før i jeansproduksjonen.

- Kaporal har en prisstruktur som gjør at jeansene vil ligge på en pris ut av butikk på mellom 1000 og 1200 kroner, med en kalkyle på minimum 3. Noe som bidrar til at merket utvilsomt har et stort potensial i Norge, sier Hofmo.

Han overtar også agenturet på det tyske jakkemerket S4 av sin showrom-nabo Martin Kjellman i Norwegian Fashion Center.

- Et meget tysk kvalitetsmerke med en stor kolleksjon, med mange ulike modeller i mange kvaliteter. Mange modeller har et stort størrelsesregister, fra 46 til 70, som også er på NOOS-lager. En stor del av kolleksjonen har tekniske egenskaper, sier Hofmo.

Filosofien bak merket er klar: Hele tiden å leve opp til de fire S-ene i navnet: Selvsikkerhet, smart, stil og sporty. Oppskriften er å være tidløs, urban og casual. Noe som er tydelig i 2020-kolleksjonen, som er designet og produsert med en klar holdning til bærekraft og miljø.

Hofmo blir også agent for Redpoint, et merke fra samme selskap. Red Point har en røffere og kulere stil han mener vil utfylle S4 på en god måte.



Martin Kjellman har vært agent for S4 de siste årene, men overlater det gjerne til Sindre Hofmo fordi han ikke har muligheter til å følge det opp godt nok etter å ha fått agenturet på Camel Active.
S4 har en stor jakkekolleksjon
Powered by Labrador CMS