Soya kjøper SHOE THE BEAR

Det danske moteselskapet Soya kjøper skoleverandøren Shoe the Bear og inngår partnerskap for å øke omsetningen og styrke virksomhetenes digitale fokus.

Publisert

Begge parter ser stor synergi og sterke vekstmuligheter i den nye konstellasjonen.

Soya Concept ble grunnlagt i 2002 og har siden skapt en suksessrik motevirksomhet med salg til rundt 2500 butikker i en rekke europeiske land og en omsetning på rundt 500 millioner danske kroner. Norge har vært et stort og viktig marked. Virksomheten står bak de to merkene Soyaconcept og Leveté Room.

SHOE THE BEAR som er etablert i 2007, har med fire Gazelle-priser i strekk vist en unik evne til å skape vekst. En av virksomhetens store styrker er e-handel. Den største delen av virksomhetens salg skjer i dag på nett, både gjennom egen webshop og en rekke nasjonale og internasjonale moteportaler.

- Det ligger en markant synergi i dette samarbeidet. Med oppkjøpet av SHOE THE BEAR får vi en enorm know-how innenfor e.handel, som sammen med Soya Concepts kompetanser gir oss mulighet for å styrke alle tre merkene digitalt, både på nåværende og nye markeder, sier Thomas Viller, direktør i Soya Concept, i en pressemelding.

Grunnleggerne av SHOE THE BEAR, Thomas Frederiksen og Jakob Fuglsang, går med salget inn som eiere sammen med grunnleggere og hovedaksjonærer i Soya Concept, Thomas Viller og Torben Brodersen.

- Vi blir en del av en solid økonomisk virksomhet som gir oss helt andre muligheter for å akselerere veksten for SHOE THE BEAR. Vi kan lære mye av Soya Concepts fokus på fysiske butikker, og omvendt kan vi bidra til å løfte e-handelen. Det har samtidig vært avgjørende for oss, at vi kan drive SHOE THE BEAR videre som vanlig, sier Thomas Frederiksen.

Soyaconcept, Leveté Room og SHOE THE BEAR vil bli drevet atskilt, slik som i dag. Dermed berøres ikke de respektive organisasjonene. Men det etableres en ny, overordnet enhet som skal drive e-handel for de tre merkene i form av egne webshops og via eksterne partnere.

Powered by Labrador CMS