Stenger merkene for netthandel

- Alle våre merker er stengt for netthandel i Norge!

Publisert

Agent Harald Dahlstrøm i Dahlstrøm AS er godt fornøyd med resultatet av mange forhandlingsrunder med de merkene han representerer i Norge: Ingen av dem gir norske kunder anledning til å kjøpe dem på nett.

- Dette er et viktig skritt for å unngå at merkene konkurrerer med sine egne kunder. Det er en uting at et merke skal selge sine produkter på nett og samtidig skvise de fysiske butikkene som de selv har som kunder. Jeg håper at den avtalen vi har inngått med de merkene vi har, kan være en tankevekker også for andre, sier Dahlstrøm.

Avtalen om å stenge for nettsalg gjelder både de merkene han har hatt de siste sesongene, Yaya, Summum og Triple Nine, og fire nye merkene som han har sikret seg før neste sesong.

Satser bredere

Thought (t.v.) og Kyra & Ko er to av Dahlstrøms nye merker
Thought (t.v.) og Kyra & Ko er to av Dahlstrøms nye merker

Datteren min, Hedda, ønsker å satse på tekstil og går inn i bedriften sammen med meg. Dermed ønsker vi både å ha en større merkeportefølje og jobbe med merker som vi kan jobbe annerledes med i forhold til kundene enn tidligere. Bransjen opplever tøffe tider, og det er på høy tid med forandring. Derfor legger vi opp til et nært og langsiktig samarbeid med kundene våre, hvor vi jobber på kundenes premisser. Det betyr at vi i større grad enn før får anledning til en kraftigere selektering av kolleksjonene, slik at vi kan konsentrere oss om det vi mener passer vårt marked. Det er jo ingen vits i at vi skal ha 200 vareprøver av en kolleksjon hvor kanskje bare under halvparten av plaggene er aktuelle for det norske markedet. Det vil også gjelde bistand til salg og markedsføring, rabatter på kampanjevarer, og god tilgang til varer i sesong. Kort sagt, en virksomhet basert på at vi jobber for å gjøre hverdagen enklere – og mer lønnsom - for kundene våre.

Fire nye merker

Dahlstrøm har skaffet fire nye merker:

Nederlandske Kyra & Ko, et veletablert merke i god utvikling, med en stil som Dahlstrøm kaller for «kul, morsom og halvvoksen», som i utgangspunktet er rettet mot et alderssegment på pluss minus 40 år, men som appellerer til en bred gruppe, også de yngre kundene. De presenterer en full kolleksjon, men er spesielt gode på kjoler, bluser, med gode passformer og flotte print.

Et nytt merke i Dahlstrøm-porteføljen er også det spanske skomerket HandMade, som er håndlagde sko. De har et prisbilde på fra 799 til 1499 kroner ut av butikk, og kan levere personaliserte print etter ønske til en rimelig fast tilleggspris.

Thought er et merke med full fokus på miljø og bærekraft, laget av naturmaterialer som organisk bomull, hamp, tencel og bambus. De har alle de viktige miljøsertifikatene og presenterer et bærekraftig konsept, også når det gjelder produksjonsmetoder og emballasje. Det er en australsk designer som står bak merket. Etter at han flyttet til England for noen år siden har han hatt ekstrem vekst. Merket har etablert seg 13 europeiske land i løpet av halvannet år.

Risskio er et italiensk merke som produserer opptil 600 plagg i året, med leveranser hver uke. Her er det en enkel, lett tilgjengelig B2B-løsning uten noen form for minimumsbestillinger, slik at kundene enkel kan kjøpe inn etter hvert som de trenger det.

Powered by Labrador CMS