Lauren Ralph Lauren - nytt merke hos Syversen AS

Syversen blir mer skandinavisk

Familien Syversen har distribuert sokker, strømpebukser og undertøy i 77 år. Nå legger Syversen AS ned mye ressurser i å utvikle seg til å bli et enda mer skandinavisk selskap.

Publisert

- En større del av omsetningen enn tidligere kommer fra utlandet, en utvikling vi har jobbet hardt for å få til, sier salgsansvarlig Hans Erik Syversen. - Vi har god utvikling med våre merker både i Danmark og Sverige, og vi har ansatt egen selger for Estland, Litauen og Latvia. I Danmark hadde vi en økning på 35 prosent i 2016, sier han.

Hans Erik Syversen

- Dette er en prosess og en utvikling som flere av de store samarbeidspartnerne våre ønsker. De har strenge krav og klareretningslinjer for hvordan merkevarene skal markedsføres, og vil ha derfor en stor distributør for både Skandinavia og Baltikum for å ha god kontroll over utviklingen.

Lauren Ralph Lauren inn

Syversen flytter inn i nytt showrom i Norwegian Fashion Center og øker utstillingsarealet fra 80 til 125 kvadratmeter. Denne gang med et nytt merke Hans Erik Syversen har store forventninger til:

- Lauren Ralph Lauren er loungewear og nattøy for damer. I en eksklusiv utførelse og høy kvalitet, med myke, behagelige stoffer og delikate farger.

De andre merkene i Syversens portefølje er OROBLU, Marlies Dekkers, DKNY, Calvin Klein Legwear, Eton Socks, Pretty Polly strømper, XPOOOS, RED Sox Appeal og MUCHACHOMALO* Underwear.

- 2016 var et utfordrende år med fortsatt svak krone og et urolig norsk marked. Vi kjøper alt i euro, og måtte øke prisene noe for å kunne opprettholde levedyktige marginer. Det er hard konkurranse på herreundertøy, og trenden har gått i retning av det mer klassiske, med nøytrale farger, både når det gjelder undertøy og sokker. Nå går det tilbake igjen mot mer print og farger, noe som passer våre merker godt. Vi hadde en økning i forhåndssalget for våren 2017 på 19 prosent i Norge, sier Hans Erik Syversen.

Powered by Labrador CMS