Jelly B-teamet samlet: Foran Linn Sørlie og Marianne Olsen. Bak: Amalie Helland, Kristin Fjellstad og Janne Solberg Bakker.
Jelly B-teamet samlet: Foran Linn Sørlie og Marianne Olsen. Bak: Amalie Helland, Kristin Fjellstad og Janne Solberg Bakker.

Veskesuksess og utvidelser for Jelly B

Jelly B har fått en god start med sitt nye, franske veskemerke Pourchet. Så god at Amalie Helland har jobbet med merket på heltid fra årsskiftet. Samtidig ble showrommet i Maridalsveien 87 utvidet, og Linn Sørlie er ansatt på kundeservice.

Publisert

Pourchet er et gammelt fransk merke, etablert i Paris 1903, med en egen flagstore sentralt i Paris. Veskene er laget i kalveskinn av beste kvalitet. Åtte serier med 3-4 modeller i hver, i 10 forskjellige farger. Noe som gjør det til et omfattende konsept med stort utvalg.

- Veskene er preget av utsøkt håndverk. De er funksjonelle og tidløse, i et minimalistisk design. Prismessige er de meget konkurransedyktig – under 3000 ut av butikk, med gode kalkyler, sier Kristin Fjellstad og Amalie Helland.

Det Kristin og Amalie venter seg mest av er casette-serien. En liten IT-veske i kalveskinn til 1399 kroner ut av butikk. Den finnes også i lakk til omtrent halve prisen.

Pourchet har to forhåndsinnsalg i året, men tilbyr supplering i sesong. Noe som har vært meget populært hos de norske kundene. Rundt 50 prosent av salget sist høst var supplering.

- Vi fikk 55 nye kunder i løpet av det første innsalget, så interessen har vært veldig god. De store suppleringsordrene forteller oss at veskene har solgt bra ut av butikk, så vi ser et stort potensial for Pourchet, slår de to fast. Amalie jobber på heltid med det franske merket fra årsskiftet, med en egen avdeling i showrommet.

Jelly B har hatt en meget god utvikling med Part Two, smykkemerket Bud to Rose og nå Pourchet. Det har ført til at de nå har utvidet showrommet med vel 50 kvadratmeter og øker bemanningen.

Powered by Labrador CMS