Vokser raskt med loungewear

Svenske Rayville, et nytt merke innen sove- og loungeklær, vokser med rekordfart. Ett år etter lansering har merket fått innpass i nærmere 160 butikker i Sverige, Norge og Danmark.

Publisert

Veksten fortsetter, og er et godt eksempel på hvordan trenden med loungeklær har bredt om seg de siste sesongene. Distribusjonen i Skandinavia er overtatt av BRA Skandinavia, som er Nordens ledende distributør av undertøy, med velkjente merker som, DIM, Wonderbra og Shock Absorber i porteføljen. Agent i Norge er Next To You og Tone Rossing, som foreløpig har 14 forhandlere rundt om i landet.

Grunnleggeren av Rayville, Klas Rosenblad, er godt fornøyd:

- Vi synes vi har et godt case med hvordan varemerket har utviklet seg i Norden, noe som er veldig viktig i dialogen med nye distributørpartnere. Strategien har vært å drive salget til butikker gjennom distributører for at vi raskt skal komme bredt ut i markedet. Valget av distributører i de enkelte land er svært viktig, så prinsippet om å være rask, men ta riktige valg i starten, er helt avgjørende. Historien er full av mislykkede satsinger med feil partner, og der vil vi ikke havne. Vi vil heller bruke litt lenger tid for å være sikre på at vi tar riktige valg, sier han.

Powered by Labrador CMS