MarcO´Polo med sterk miljøprofil

Etter flere år med sterk vekst har omsetningen i Norge stabilisert seg på i underkant av 30 millioner kroner, noe merkets mann i Norge, Arne Traa er fornøyd med.

Publisert

– Det er tøffe tider år for alle. Antall konkurser i bransjen øker, og i tillegg er det mange som avvikler fordi de ikke har noen til å overta når de pensjonerer seg. Derfor er det ikke naturlig å forvente like sterk vekst i nye kunder. Men MarcO´Polo har en svært stabil og god kundemasse i Norge. Derfor konsentrerer vi oss om å utvikle oss og vokse videre sammen med våre gode kunder og samarbeidspartnere.

Sterk miljøprofil

Han er glad for å kunne jobbe med et veletablert, solid, internasjonalt merke som har finansiell styrke til å ta de nødvendige grepene for å møte nedgang i mange markeder.

– Marc O´Polo har alltid hatt en sterk miljøprofil. Da merket ble etablert i 1967 brukte hadde vi samme miljøprofil og brukte faktisk de samme slagordene i markedsføringen som i dag, ingen fremtid uten natur. Og merket har fortsatt vilje og evne til å fortsette satsingen på naturstoffer og bærekraftige materialvalg og produksjonsmetoder. En god miljøprofil hvor vi kan dokumentere at vi står for det vi sier. Noe som blir stadig viktigere i en tid hvor miljø og bærekraft betyr så mye.

Supplering med B2B

- Vi ser også en klar trend mot at butikkene foretrekker merker og leverandører som kan tilby store lagre og gode B2B-løsninger slik at de kan redusere forhåndsordrene og heller supplere og kjøpe i sesong. Vi har store lagre og kan nå tilby en ny B2B-løsning som gjør det enklere, mer oversiktlig og fleksibelt for engroskundene å supplere – en form for nettbutikk for detaljistene. Dette bidrar til en utvikling hvor de store, etablerte merkene med sterk ryggrad blir sterkere, mens mange i midtsegmentet sliter. Og i tillegg er det plass for mindre, nisjepregede leverandører med omgående levering.

Nordic by Nature er temaet for Marc O´Polos sommerkolleksjon 2020. Et tema som selvsagt passer bra for Marco Polos mann i Norge. Stikkord er Sporty, kvalitet, smart kledd, men casual stil. Frisk, klar og naturlig.

Her presenteres som vanlig en stil som er casual og tilbakelent, men samtidig moderne og elegant med et look som passer norske og skandinaviske kunder godt. Både dame og herrekolleksjonen henter inspirasjon fra en sykkeltur gjennom Sverige. Her er vi sammen, fri og alltid på vei videre. Plaggene er preget av naturelementer og funksjonelle detaljer, inspirert av sykkelmiljø. Striper, tricot-materialer, innovative materialvalg og et spill og balanse mellom slanke og vide silhuetter. Herr er det friske vårfarger, lett stretch, masse grafiske print. Høydepunkter i kolleksjonen er strikk med struktur, trenchcoats, denim, overaller i lin med stretch og sweatwear med slagord som «no future without nature»

Powered by Labrador CMS