Thomas Sagen har mange sterke merkevarer.
Thomas Sagen har mange sterke merkevarer.

Tilbake med sterke merkevarer

Thomas Sagen har flyttet inn i sitt gamle showrom i bygg 4 i Maridalsveien med en meget sterk merkeportefølje: MCS, tyske Lerros, Geox jakker, New in Town (fra samme selskap som Lerros), Levi´s shoes & accessories og Reebook Underwear.

Publisert

Etter en lang periode med problemer ble det italienske selskapet som sto bak MCS slått konkurs høsten 2017 og Sagen sto uten oppdragsgiver. Nå er han tilbake for fullt igjen med firmaet Intrepido og har fått avtaler med en rekke merker som han har stor tro på. Og han gleder seg over at hans «gamle» merke MCS er tilbake i markedet igjen, etter at et fransk selskap har kjøpt lisensrettighetene. – De har funnet fram til merkets opprinnelige DNA og presenterer en meget sterk kolleksjon. Det er utvilsomt store muligheter for et merke som MCS i Norge, men jeg har et langsiktig perspektiv. Det oppsto mange problemer med leveringer den siste tiden før konkursen, så jeg må tenke langsiktig og bygge opp tilliten til merket igjen, sier han.

Han har også store forhåpninger til Geox jakker. Merket er godt kjent for sine sko, og har brukt mye av kunnskapen og teknologien fra skoproduksjonen i jakkeproduksjonen. – Det er brukt tekniske materialer av høy kvalitet som «puster» og gjør jakkene varme og svært behagelige å bruke. I en av modellene er det lagt inn varmetråder i ryggen, noe som gjør den ekstra varm og behagelig, sier Sagen. Han skal selge både herre- og damekolleksjonen

Lerros er et tysk herremerke med en stor kolleksjon som Sagen fikk god respons på under innsalget i august. New in Town er et litt yngre, mer trendy merke fra samme leverandør. Med Levi´s shoes & accessories og Reebook Underwear har han fått en portefølje som dekker de fleste områder.

Powered by Labrador CMS