van-heussen

Innkjøperne bruker mer penger

Butikkene øker budsjettene og kjøper inn mer varer for neste vår og sommer. Innkjøperne er mer nysgjerrige på nye merker enn de har vært de to siste messene.

Publisert

Tone Rossing i Next to You hadde mange innkjøpere innom sitt showrom.

Dette er de gledelige og optimistiske inntrykkene når Moteuka i Oslo går mot slutten. Fra Norsk Moteforum og showrommene rundt om i byen kommer det optimistiske meldinger fra leverandører som stort sett er fornøyd med det som har skjedd så langt.

Selvsagt varierer trafikken fra leverandør til leverandør og fra merke til merke, men hovedinntrykket er at innkjøperne både legger igjen mer penger hos sine faste leverandører og i tillegg er interessert i nye merker.

Skjortecompagniet og andre levrandører i Norsk Moteforum er godt fornøyd med Moteuka.

Visningene Oslo Fashion Weeks regi har gått bra, med godt besøk. I tillegg har det vært en rekke presentasjoner og visninger som designere og leverandører gjennomfører i egen regi.

Oslo Fashion Week har nær sagt som vanlig fått kritikk for innhold og gjennomføring. Denne gang fra redaktør i Cosmopolitan, som kalte OFW-åpningen for «freakshow». Dermed ble det en mildest talt underlig forestilling da Røtterud møtte OFWs Anniken Vear på TV 2s frokost-TV og det viste seg at de var helt enige i det meste. Spesielt i at Oslo Kommune må på banen og øse inn penger om det skal bli noe format på visningene.

Det faktum at Oslo Kommune faktisk er på banen og har gitt et raust bidrag til et prosjekt som Norwegian Fashion Institute har satt i gang for å samle og koordinere det som skjer på moteuka i Oslo hadde de tydeligvis ikke fått med seg.

Det mest positive som har skjedd på Oslo Fashion Week i år, er at åpningsshowet også hadde visninger fra ulike merker og agenturer i tillegg til de norske designerne. Dermed ble showet mer interessant for innkjøperne.

Se bilder fra showet her

"

Colina Agency var blant agenturene som deltok i åpningsshowet. Foto: Helle Hynne

Powered by Labrador CMS