connie-riiser-berge

Connie stoppet mange i Paris

Over all forventning! Connie Riser Berge vant Moteukas designkonkurranse i fjor høst, og som ekstra premie fikk hun gratis stand på Paris-messen Who´s Next. Hennes lille, men særegne kolleksjon vakte stor interesse, og hun fikk avtaler med flere utenlandske innkjøpere.

Publisert

Connie Riiser Beges kolelksjon fikk mange til å stoppe opp.

En tysk butikk kjøpte flere av hennes plagg, og innkjøpere fra flere andre europeiske land og blant annet Quatar, Libanon, Kuwait og Japan ønsket mer kontakt.

De tyske kundene var spsielt interessert i Connies hatter

Over all forventning! Connie Riser Berge vant Moteukas designkonkurranse i fjor høst, og som ekstra premie fikk hun gratis stand på Paris-messen Who´s Next. Hennes lille, men særegne kolleksjon vakte stor interesse, og hun fikk avtaler med flere utenlandske innkjøpere.

Connie var overrasket over den positive responsen og var ikke helt forberedt på det som skjedde.

– Jeg hadde med meg avgangskolleksjonen min fra Esmod fra i fjor og en del plagg jeg har designet i løpet av høsten. Men jeg har ikke fått i gang produksjon ennå, så jeg har en jobb foran meg med å få kontaktet produsenter og for å komme med konkrete tilbud til de som var interessert, sier hun.

Denne spesielle kjolen var interessant for mange.

Kundene fra Libanon ønsket blant annet denne kjolen.

Hun er godt fornøyd med messen i Paris: - Det er stort å få være med på en så stor messe som Who´s Next, og det er inspirerende og morsomt å se at så mange la merke til kolleksjonen min, stoppet opp og var interessert, sier hun.

Nå er hun tilbake til en travel hverdag i Oslo – blant annet som deltaker i Designerkollektivet og med i designprosjektet som skal vise en kolleksjon i forbindelse med Grunnlovsjubileet på Eidsvoll.

- Mye interessant

- For meg som agent og som designer er det svært mye interessant å hente i Paris. Masse inspirasjon, og mange merker som det kan være interessant å selge i Norge. Så nå skal jeg skaffe meg et nytt agentur, sier Gunn Grøseth, agent og kvinnen bak den nye kolleksjonen Secret Dreams, klær for voksne damer som hun lanserer i disse dager.

- Her skal jeg skaffe meg et nytt agentur, sa Gunn Grøseth.

Viktig messe

Med rundt 2000 merker fra over 30 nasjoner er Who´s Next i Paris en viktig internasjonal møteplass for bransjen. Damemerkene er i stort flertall, men det finnes også mange herre- og jeansmerker, og mer enn 300 tilbehør- og smykkemerker. I tillegg arrangeres det smykkemesse og undertøysmesse parallelt i haller like ved, slik at man har alt på et konsentrert område. Her var mange av de store, internasjonale merkene på plass og vel 58.000 innkjøpere fra hele verden var på plass i løpet av de tre dagene messen varte.

Det var spesielt fokus på tyrkiske designere, det var en egne seksjon for unge designere, og det var en egen «Retail Expert Club» med foredrag og seminarer.

Biljakt med Super Mario på Whos Next-showet.

Rammen rundt Who´s Next var iscenesatt som lekeplass og fornøyelsespark med områder med spill og automater. Dette temaet ble også tatt opp i motevisningen, som startet med modeller som tumlet rundt som kulene i et flipperspill, via krigsspill til biljakt med Super Mario. Her var det ingen blodfattige, supertynne modeller, men artister i grenselandet mellom breakdance og turn, som gjennomførte et herlig sprudlende og humoristisk show.

Powered by Labrador CMS