hilfiger

Digitalisert Hilfiger-show

 Under moteuken i New York i september lanserte Tommy Hilfiger og hans team for første gang det de kalte "The Social Concierge". Bilder, informasjon om modellene og kommentarer fra Tommy selv ble distribuert under og rett etter showene.

Publisert

Her tar Tommy Hilfiger et nytt skritt videre når det gjelder kommunikasjon og formidling. Han kunne umiddelbart tilby gjester og andre interesserte alt av relevant pressemateriale som høyoppløste bilder både fra catwalk og backstage, informasjon om modellene og kommentarer fra ham selv Tommy selv både under og rett etter showet.

På den måten nådde de med en gang ut til alle sosiale og web-baserte medier, så de 900 gjestene "snakket" sammen på samme språk.

The Social Concierge programmet ble kommunisert på to måter; via et fysisk team som var til stede under visningen og som satt i nærheten av de mest innflytelsesrike bloggerne og/eller andre nøkkelpersoner. Det andre var via email. En ekstern digital spesialist var til stede med et team som svarte på direkte henvendelser. I tillegg fikk alle som stod på gjestelisten en mail med all samlet informasjon og bilder fra showet, sammen med link til denne nettsiden hvor alt enkelt kunne lastes ned, selvfølgelig på alle relevante språk. http://RunwayNewsroom.tommy.com

I et marked hvor digitaliseringen er i ferd med å ta over for trykte medier er det denne presentasjonen av et runway show-nyskapende, men også helt nødvendig, ifølge Hilfiger-teamet.

"
Powered by Labrador CMS