johnnylove_annemarieness.jpg

En messe å vende tilbake til

Moteuka i Berlin kan så absolutt kalles internasjonal, med utstillere fra verden over. Og selv om det ikke er så mange norske utstillere (ennå?), kan det tyde på at dersom du har vært der én gang, vender du gjerne tilbake.

Publisert

Anne Marie Ness i Johnny Love har nettopp hatt besøk av en som har reist halve jordkloden for å se den nyeste kolleksjonen.

På den største messa under moteuka, Premium, møter vi Johnny Love og by Ti Mo. Begge har stilt ut i Berlin i flere år, og ser på Berlin-uka som viktig både for å stifte nye bekjentskap og for holde kontakten med de internasjonale kundene.

– Vår beste kolleksjon

Dette er tredje året Johnny Love stiller ut på Premium. Og mens John Vinnem selv er på messe i New York, har Anne Marie Ness ansvaret for staden på Premium.

– Hittil har responsen vært veldig bra, med mange besøkende og god feedback. Jeg tror det er fordi vi har en såpass definert kolleksjon; den er rocka med tydelig sekstitallspreg, og det har virkelig slått an. John kaller dette for den beste kolleksjonen han har gjort, og han har akkurat rapportert fra New York om veldig god respons. Så det er gøy, sier hun.

Mindre pjatt - Mer handling

En viktig grunn til at Johnny Love stadig vender tilbake til Berlin, er den store tyske kundegruppa. Men det dukker alltid opp nye interessenter, og det blir godt tatt i mot.

– I dag var det en som hadde reist helt fra Colombia for å se kolleksjonen vår. Det kaller jeg innsats, smiler hun.

I tillegg setter de pris det internasjonale preget ved messa.For hva er forskjellen mellom å stille ut i København og her i Berlin?

–Alt er veldig godt organisert her, og kundene er mer bevisste og målrettede. Mens det er mye titting og prating i København, blir avgjørelsene her tatt veldig raskt og ordren kommer nesten med en gang, sier hun.

Både Premium og Bread & Butter

Noen andre som stadig vender tilbake, er by Ti Mo. De har stilt ut på både Bread & Butter og Premium tidligere, og i år stiller de for første gang ut på begge samtidig.

– Det er såpass forskjellige messer; Mens Bread & Butter har mer street wear-stil, er Premium mer feminin. Det er både for å teste ut markedet, og for å nå ut til flere at vi har valgt å gjøre det slik i år. Så vi er spente på å se hvordan interessen er på de to standene, sier Ellen Gjelsnes.

De stiller ut det samme på begge messene, og Gjelsnes kan fortelle at responsen her på Premium hittil har vært veldig bra.

– Det har vært veldig travelt her i dag, og vi har hatt mange innom. Det er flest skandinaviske som titter innom, men også en god del tyske og italienske, forteller hun.

Trravelt på standen til by Ti Mo på Premium i dag

Moteuka i Berlin varer til 22. januar, og består av en rekke messer og arrangementer.

Relaterte artikler

KONTAKT

P.b. 130, N-2261 Kirkenær
469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

Redaktør:
Georg Mathisen
90 93 28 97