
Folk er i handlehumør!
Vi har hatt mange nordmenn på besøk på standen vår, og folk er i handlehumør! Hanne Lyngstad i Dranella knuser myten om at ”alle” nordmenn bare reiser til Berlin. – For de mindre butikkene er København fortsatt en meget viktig messeby, slår hun fast.
Dan Vejen Andersen og Hanne Lyngstad

Dranella, Fransa og andre merker i BTX-konsernet har en av de største standene i hovedhallen i Bella Center og internasjonal salgssjef i Dranella, Dan Vejen Andersen var også fornøyd: - God trafikk og positiv stemning, slår han fast. Dranella ble etablert i 1956, men kan markere et lite tiårs-jubileum etter at merket ble relansert i 2002. For Lyngstad og Vejen Andersen er godt fornøyd med den utviklingen som har vært de siste årene. Det føles svært tilfredsstillende å ha vært med på å bygge opp merket fra så å si null i Norge, til det vi er i dag. 2011 ble et godt år, og 2012 har startet like positivt, sier hun.
Årsakene til suksessen er flere: - Vi lagerfører våre artikler slik at kundene har anledning til å supplere de mest solgte merkene gjennom hele sesongen. I tillegg har vi to ekspresskolleksjoner høst og vår. Dette er populært, både fordi kundene kan fornye butikken sin hyppig, og fordi de slipper å ta risiko med for store forhåndsordre, sier hun.
- Vi har et godt utvalg i bukser og har tatt mange grep for å bli bedre på overdeler, med en rekke nye, spennende modeller. Fordi vi har bredde i kolleksjonene våre, kan vi tilby modeller i mange prisnivåer. Selv om Dranella også er levarandør til ”storesøster” Fransas egne butikker, er Lyngstad klar på at hennes hovedmålgruppe er de frittstående multibrandbutikkene.
Marius og Henrik Trent tar mot Bente Bakken og Ole Martin Undseth fra Natasha i Trondheim.

Flere av leverandørene som stiller ut i København var godt fornøyd med starten på messa. Henrik og Marius Trent var på plass på standen til Onstage i C-hallen i Bella Center og var i likhet med mange andre utstillere godt fornøyd med trafikk og god messestemning. Også far de andre hallene ble det rapportert om en god messestart.Likevel er det ingen tvil om at det er færre nordmenn på plass i København enn før, og arrangørene jobber hardt med å demme opp for konkurransen fra messene i Berlin. Flere visninger, flere events og bedre samarbeid mellom de ulike arrangørene bidrar positivt.
Men det er fortsatt mye jobb igjen. Ikke minst når det gjelder de faste showrommene i Copenhagen Fashion Center. Flere leietakere har flyttet ut, slik at det står mange tomme showrom i enkelte områder.
Susann Lindkvist og Aina Hagen fra Herregalleriet på Sortland var i København for første gang og var godt fornøyd. Her hos Bjørn Osen på Solid-standen i Terminal-2