
Messekjør så fjæra føyk
- Fantastisk! Fullt kjør hele dagen! Camilla Smith og Katrine Askildsen i Camilla Smith kjørte på med full fjærpryd og masse humor for å vekke oppsikt om sine luksusbohemske merker Ibiza Style på gave & Interiørmessen. Resultatet var masse folk på standen dagen lang, og meget fornøyde utstillere.
Camilla Smith og Katrine Askildsen

Helt utrolig respons. Dette er skikkelig moro, sa Camilla Smith i en de få av mikropausene hun hadde i løpet av dagen.
Ibiza style
Hun har jobbet med barneklær i mange år, men satser nå mer på dameklær, med to klesmerker, boots og smykker, alt inspirert av Ibiza og samlet under paraplyen My Ibiza. Det dreier seg om klær fra My Ibiza og Beatrice Sand Francisco, vesker fra World Family, smykker fra Ooakjewels og boots og sandaler fra Emonk. I tillegg selger hun Fashion Flash Tattoo´s, smykketatoveringer som gnis på huden. Etter at flere kjendiser, blant andre Tone Damli, viste kroppssmykkene på TV før jul, tok det skikkelig av.
- Å jobbe med My Ibiza er å leve ut min drøm. Fantastiske merker som er en form for selvrealisering og som representerer noe helt nytt og spesielt i norske butikker. Og responsen her på messen gir tydelig beskjed om at innkjøperne er på jakt etter noe nytt og spesielt, sier hun.
Kall det gjerne luksushippie - det er fargerikt, tøft og noe helt nytt og spesielt, med en spennende historie. Både bootsene og veskene er unike, ingen er helt like. Og de kan brukes i alle sammenhenger, gjerne med basisklær som prikken over i-en.

Det norske sto i fokus på Gave & Interiørmessen. Skoprodusenten Bibba AS fulgte oppfordringen.
Mer bohemstil

At interessen for den luksusbohemske stilen på Camillas stand er stor ble bekreftet av trendanalytiker Anja Bisgaard Gade. I sine foredrag på messen slo hun fast at «Contemperary Boheme» er en retning som vil stå sterkt de neste sesongene, både internasjonalt og i Norge. En laid back stil med frynser, etnisk print, lag på lag, blonder, broderier og blomsterprint. Det blir mye myke, komfortable overflater og mange ulike kvaliteter. Fargene vil variere fra svart/hvitt og lyse nyanser ton-i-ton til sterke farger som rødt, blått og grønt. Særlig grønntonene vil være meget aktuelle.
Fra trendutstillingen i hall B.
Det norske i sentrum
Norsk design, norske trender, norske talenter og norske tradisjoner sto sentralt for årets Gave- & interiørmesse på Lillestrøm. Arrangørene hadde alliert seg med ledende designere og stylister for å få fram «det norske». Blant annet med utstillinger med stikkordene norske talenter, tradisjoner og tendenser.
I hall B, som har fokus på mote og tilbehør, hadde en rekke av motebransjens mest spennende aktører gått sammen om å lage en tendensutstilling. Her ble det presentert utvalgte produkter fra messens utstillere, og produkter fra norske designere som Norwegian Rain, Epilogue, Elisabeth Stray Pedersen, Veronica B Vallenes, Ole Thomas Spæren, Schermann Ringdal, HAIK og Cathrine Hammel.