
Nye trender i butikkdesign på EuroShop
Nye trender i internasjonal butikkdesign. Nyheter og trender i innredning og vareeksponering. Belysning. Arkitektur. Og ikke minst, en mengde teknologiske nyvinninger innen betalingsløsninger, kassesystemer, butikkdata e-handel og digitale eksponeringssystemer.
EuroShop er den viktigste messen for nye butikktrender og samler utstillere og besøkende fra hele verden.

Dette er noe av det som vises på EuroShop i Düsseldorf fra 14. til 18. februar neste år. Messen arrangeres hvert tredje år, og ble første gang arrangert i 1966.
EHI Retail Institute fungerer som arrangementets konseptuelle sponsor. EuroShop er delt inn i fire uavhengige segmenter: EuroConcept, med temaer som butikkinnredning, butikkinteriør, belysning, gulv, arkitektur og butikkdesign, samt kjøledisker og kjøleanlegg. EuroSales presenterer alle fasetter av visual marketing og merchandising mens EuroCIS handler om teknologi. Euroexpo forener arkitektur, design og events.
EuroShop i 2011 hadde 2036 utstillere fra 53 land på ca 108 000 kvadratmeter utstillingsareal, med over 107.000 besøkende fra hele verden. 60 prosent av de besøkende kom fra andre land en Tyskland.
Til neste års messe er det allerede solgt inn utstillerareal på rundt 120.000 kvadratmeter og arrangørene venter en markant økning i antall besøkende.
Siden forrige messe i 2011 har det skjedd svært mye i internasjonal detaljhandel, spesielt når det gjelder nye tekniske løsninger og den sterke veksten i e-handel. Hvordan man skal henge med i utviklingen og finne den riktige kombinasjonen mellom å utvikle den fysiske butikken samtidig som man finner gode e-handelsløsninger vil være viktige temaer på messen.
