epilogue-paris

Samlet norske motebedrifter under Paris Fashion Week

Med støtte fra Innovasjon Norge og Arenaklyngen Norwegian Fashion Hub har fem norske motedesignbedrifter deltatt i en av verdens viktigste moteuker i Paris for å samarbeide om fremtidige muligheter for felles promotering og salgskanaler.

Publisert

- Paris er en viktig arena, sier Eva Emanuelsen. Foto: Elin Katrine Saunes)

- Vi ønsker å kartlegge muligheter, få innsikt og bygge nettverk for å finne ut hvordan vi smartere kan tilrettelegge for at våre motedesignbedrifter og merkevarer får innpass i det internasjonale motemarkedet. Paris er fortsatt den viktigste arenaen for internasjonalt innkjøp, sier prosjektleder for Norwegian Fashion Hub Linda Refvik.

Økt omsetning og eksport

Motedesignbedriftene inngår i et bedriftsnettverk som får støtte til å gjennomføre aktiviteter som skal bidra til at bedriftene får økt kompetanse om - og tilgang til viktige forretningsforbindelser. Midlene til nettverket er gitt av Innovasjon Norge som et ledd i utviklingen av motedesign-næringen i Norge.

Tilgang gjennom samarbeid

Internasjonalisering er et viktig fokusområde for norsk mote. Troen på at bransjen står sterkere samlet ligger til grunn for samtlige ambisjoner og aktiviteter. Norwegian Fashion Hub har sammen med bedriftsnettverket et langsiktig mål om å styrke bedriftenes tilgang til internasjonale markeder gjennom samarbeid.

- Jeg ser det som en merverdi for Epilogue å stå samlet i et nettverk på internasjonale arenaer som i Paris. Bedriftsnettverket er en spennende mulighet vi er glade for å bli invitert inn til, sier Eva Emanuelsen, designer og gründer av Epilogue by Eva.

Powered by Labrador CMS