
Zizzi har beste showrom
Zizzi ble kåret til beste showrom i Norsk Moteforum under MOTEUKA. Katnakken og Bertoni fikk hederlig omtale.
En glad Zizzi-gjeng jublet over kåringen.

Kåringen er et samarbeid med Norsk Moteforum og Tekstilforum for å sette fokus på leverandørene og hva de gjør for å skape en hyggelig atmosfære og gode arbeidsforhold for innkjøperne.
Skal føle seg velkommen
De viktigste kriteriene var at utforming, farger og bruk av designmessige virkemidler står i riktig forhold til hverandre og bidrar til å eksponere produktene på en god måte. At det er lett å finne fram i kolleksjonene, at de er korrekt og godt belyst, at de er utstilt på en original måte og at innkjøperne blir tatt godt i mot og føler seg velkommen.
Juryen besto av professor i industridesign, Per Farstad, interiørarkitekt MNIL, Merete Beyer, interiørarkitekt MNIL, Kathrine Langfeldt og redaktør i Tekstilforum, Ove Hansrud.
Tenk helhet
I mangfoldet av store og små showrom drevet av svært ulike selskaper hadde juryen noen generelle råd å komme med: Tenk helhet, se sammenhengen mellom farger og virkemidler og kolleksjonene og bruk rommet, innredning og interiør til å lage en hyggelig atmosfære og få eksponert produktene på en riktig måte. Plasser spotbelysning på en diskret måte, slik at ikke skinner og lyspunkter får en for dominerende og distraherende rolle.
Intimt og raust
Om Zizzis showrom sier juryen:
De tar i bruk rommet som en del av profileringen. Det svartmalte taket, de hvite veggene og diskret plassering av spotlights gir god balanse og fremhever det viktigste: klærne. God og systematisk eksponering av kolleksjonene. Fin utnyttelse av rommet, med inndeling i soner og hyggelig atmosfære som gjør at man føler seg velkommen. De har skapt noe intimt, raust og koselig av et rom som i utgangspunktet er stort og krevende.
I tillegg til diplom får vinnerne et weekendopphold i leilighet på Stølstunet på Beitostølen.

Originalt og rimelig
Barnetøydesigneren Silje Vatne Ersland i Katnakken imponerte med originalitet og stor egeninnsats i sitt showrom:
«Hun har laget et barnerompreget showrom ned til den minste detalj og laget all innredning selv. Resultatet er et originalt helhetlig miljø med stor egeninnsats for bare noen få tusenlapper.

Moderne og helhetlig
Bertoni fikk hederlig omtale for helhetlig og moderne design:
«Bertoni har en moderne, god og helhetlig design hvor rommet og innredning fremhever klærne. God, eksponering av produktene med rommet som bakgrunn. Det gir en god helhetsopplevelse og bidrar til god merkevarebygging og utmerket profilering av merket».