Zizzi_messe_IBY

Zizzi trakk innkjøpere med inspirasjon

 Motemerket Zizzi mikser kurver med fashion, stil og massevis av personlighet. Et nytt konsept, ”Inspired by you” ble skutt i gang på motemessene i blant annet Berlin og København med bidrag fra anerkjente skandinaviske stylister og Europas ledende motebloggere. Noe som trakk mye folk og skapte stort engasjement på Zizzis messestand.

Publisert

”Inspired by you” er basert på tanken om at de beste trendene oppstår når vi inspireres av hverandre. På messene i Berlin og København, ble de besøkende på Zizzi-standen oppfordret til å gi sine råd om stylingen av Zizzis AW15 kolleksjon. På messestanden var det stilt opp en fotovegg hvor de individuelle stylingbidragene ble foreviget som respons til designavdelingen og til fremtidig inspirasjonsbruk på Zizzis medieplattformer. Dessuten ble de besøkende oppfordret til å dele sine favorittstylinger på Instagram med hashtag #zizzifashion og #zizziinspiredbyyou.

Stylisthjelp

Inspirasjon sprer seg som ringer i vann. Med det in mente har Zizzi i forkant av messene inngått et samarbeid med tre anerkjente skandinaviske stylister. Ut fra de tre hovedtrendene i AW15 kolleksjonen, The Muse, The Tailor og Nordic, har stylistene utvalgt hver deres nøkkelplagg fra AW15 kolleksjonen og foreslått mulige stylinger for å få inspirasjonen til å flyte fritt på messestanden. Deres personlige fortolkning av Zizzi-universet satte både de fysiske og visuelle rammene for messestanden, og var katalysator for de besøkendes stylingbidrag. De tre stylistene var Line Langmo fra Norge, Sille Henning fra Danmark og Frida Cederholm fra Sverige.

Line Langmo var i sin tolkning særlig fascinert av trendretningen Nordic.

«I trendbildet fremover ser vi mye av 70-tallet, stoffer med tekstur og naturtoner. Jeg liker spesielt godt den grove strikkejakken i svart og hvit. Denne jakken passer perfekt inn i den naturinspirerte nordiske looken, og kan brukes med en høyhalset genser under, og med bootcut jeans eller vide dressbukser for å få en enda sterkere

70-talls look. Den er perfekt til den nordiske temperaturen, og passer like bra inne om vinteren som til kjøligere sommerkvelder. I Norge elsker vi slike strikkejakker!”

Inspire to be inspired

Med Inspired by You på årets motemesser har Zizzi fått ny innsikt i messedeltakernes holdninger til hvert enkelt item i kolleksjonen innen varene faktisk når sluttforbrukeren. Henriette Skjøth Eriksen, Marketing Koordinator hos Zizzi forteller: ”Det har vært utrolig lærerikt for oss å se hvordan et plagg endret uttrykk og stil alt etter kvinnen som tok det opp under messene. Vi har selv sett hvordan vår kolleksjon er en dynamisk, som skifter form etter øynene som ser. Og ikke minst har Inspired by you gitt oss en uvurderlig inspirasjon til de kommende sesongenes nøkkelplagg – og det var jo akkurat det som var meningen med det hele: Å inspirere for å bli inspirert”.

Powered by Labrador CMS