Høyfjellshotellglamourhumor fra Moods
Et tilbakeblikk på glansdagene for høyfjellshotellene, med en norsk versjon av Grand Budapest Hotel blandet med livlig fantasi og en dash av hotellglamour. Dette er bakteppet for høstkolleksjonen til Moods of Norway.
Selv om humor og fantasi fortsatt er en helt naturlig del av Moods of Norway, er dagens kolleksjoner noe helt annet enn i den første, «gale» tiden. Mer avdempet og klassisk, rettet mot et bredere publikum. Simen Stålnacke er enig i at det er en mer avansert og krevende øvelse å balansere et mer avdempet design og kommersielle krav enn i starten da alt var lov. Han mimrer lattermildt om tiden da galskapen florerte og han og Peder Børresen gikk så langt at det nesten ikke var mulig å se forskjell på vinter- og sommerkolleksjonene.
Det som ble vist i Sentralen viser at Moods-gründerne behersker sin nye linje fullt ut. Dame– og herrekolleksjonen går i litt forskjellige retninger. Herreklærne har et klassisk utgangspunkt, med Moods-humoren lurende like under overflaten. Damekolleksjonen preges av delikate kvaliteter i ullblandinger, mohair og andre myke stoffer og masse feminine detaljer.
De fortsetter der de slapp forrige sesong: Det som ble vist på catwalken under Oslo Runway i Sentralen torsdag kunne man kjøpe i Moods-butikkene en time etterpå. En trend som stadig flere av de internasjonale merkene slår inn på. Det som vises, skal også være tilgjengelig for forbrukerne nå, ikke et halvt år etterpå. like etterpå: Simen Stålnacke ser tidsperspektivet som svært viktig. - Dette er en internasjonal trend som stadig flere av de store internasjonale merkene følger, og som det er naturlig for oss å følge med på også.