Ditet Christensen (t.v.) og This is PR trenger støtte for å drive Oslo Runway videre. Her i samtale med kulturminister LInda Hofstad Helland som var på en av visningene i Sentralen

Oslo Runway trenger støtte

Årets Oslo Runway var et vellykket arrangement. Men trenger to millioner i driftsstøtte fra sponsorer eller det offentlige for å kunne utvikle seg og leve videre.

Publisert

Det er PR-byrået This is PR som har vært initiativtaker til Oslo Runway og Ditte Christensen slår fast at det ikke er aktuelt å fortsette med visningene alene.
- Vi trenger støtte for å overleve. Vi er i en oppstartsfase, og som i alle andre bransjer trenger vi litt hjelp i starten. Vi brander norsk motebransje, og vi har lyst til å utvikle Oslo Runway og gjøre det enda bedre. Men bransjen er ikke moden for å ta hele dette løftet ennå. Dersom den økonomiske situasjonen ikke endrer seg vil AW 17 (i februar) være siste omgang av Oslo Runway med This Is PR i ryggen.

- Hva er du mest fornøyd med av årets utgave av Oslo Runway?
- Merker og location. Samarbeid er nøkkelordet når det kommer til OR, og denne gang har samarbeidet med de forskjellige merkene fungert riktig godt. De merkene vi hadde med denne gangen gjorde en fantastisk jobb, og vi fikk vist et allsidig bilde av norsk design. Jeg er superstolt over hva de har fått til på catwalken.

- Hvordan fungerte lokalene i Sentralen?
- Meget bra. Alle folkene på Sentralen var utrolig behjelpelige og løsningsorientert. Og Sentralen ligger sentralt i forhold til alt, så det er absolutt vår beste location hittil.

- Noen flere dere gjerne ville hatt med?
Vi er et lite produksjonsteam, så vi har ikke kapasitet til å ta inn flere nå. Derfor har vi prioritert for å få kontinuitet i forhold til forrige sesong.

- Fornøyd med antall tilskuere og medieomtale?
- Vi var absolutt fornøyd i forhold til media og pressen. Internasjonal presse hadde en super dekning, bedre enn i fjor, og den norske pressen støtter opp. Vi håper vi fortsatt kan øke antall innkjøpere – at de bruker showene som inspirasjon og benytter sjansen til å se de merkene de skal selge senere.

Powered by Labrador CMS