Norge er ett av Sisters Point viktigste markeder, mye takket være Hanne Thorsen. Som vanlig er hun på plass på MinimessaFoto: Ove Hansrud
Bærekraft i fokus hos Sisters Point
- I Sisters Point Point har vi fokus på fremtiden og de kommende generasjoner når vi snakker om produktansvar og miljø. Vi skal kunne se os selv i øynene hver dag, fordi vi vet at vi gjør hva vi kan. Derfor har vi valgt å fokusere på bæredyktighet og arbeide med FNs verdensmål.
- Ansvarlig produksjon og bæredyktige produkter er og blir fremtiden. Vi er en del av en bransje med mange samfunnsansvarlige beslutninger, både hva angår en kompleks leverandørkjede, kjemikalieforbruk og den generelle forurensningen. Vi erkjenner at vi har et ansvar og er klar til å påta oss det. Vi vil aldri kunne garantere 100% overholdelse, men vi arbeider iherdig med å gjøre en positiv forskjell. Vi har derfor igangsatt en masse forskjellige tiltak som hver på sin måte bidrar til en grønnere og bedre fremtid. Vi tror på at mange små tiltak er med på å gjøre en forskjell.
Merker på Minimessa
Dette er merkene du finner på Minimessa i Clarion Aurora Hotel i Tromsø 22. og 23. april:
Dame:
Cream
Kaffe
My Essential Wardrobe
Culture
Floyd
Sisters Point
B.young
Fransa
Ichi
Pulz
Five Seasons
U.S. Polo Assn.
Accessoirer
NoraNorway
Diz Smykker
Herre:
Selected Homme
Only & Son
Mos Mosh Gallery
Giovani
Jofama
Garcia
U.S. Polo Assn.
MCS
Merket ble etablert i Århus i 1994 og holder fortsatt fast ved gründerens filosofi: I stedet for de tradisjonelle to årlige kolleksjonene skal Sisters Point følge de siste trendene og produsere med omgående levering i nært samarbeid med kundene og de tilbakemeldinger og ønsker de kommer med.
Som eier og administrerende direktør Rasmus Buus Nilsen sier det i et intervju md Dansk Mode & Textil:
- Vi er ikke en supertanker, men en liten speedbåt som raskt kan tilpasse oss endret etterspørsel og endrede markedsvilkår.
Etter flere år med vekst og gode resultater var 2020 var preget av koronapandemien. 2021 ga bedre resultater, og Buus Nieklsen regner med fortsatt vekst i 2022, men under forutsetning at pandemien holdes under kontroll og at man unngår nedstengninger.
Norge er ett av Sisters Point viktigste markeder, mye takket være Hanne Thorsen.
Hun har vært en del av den danske suksessen siden hun fikk agenturet for Norge i 1997 og har bygd opp Sisters Point til å bli et stort og populært merke. Hun var av de første som tråkket opp løype for «omgående» varer i motebransjen. Som vanlig er hun på plass på minimessa.