HugMe-kolleksjonen er utvidet med joggedresserNorNorway
Hektisk, men morsomt!
- Veldig hektisk, men vanvittig morsomt! Det sier Lars Bjerkeengen i Nora Norway etter rekordomsetning i 2021 og en dobling av omsetning hver måned sammenlignet med fjoråret hittil i år.
Bjerkeengen har satt et langsiktig, hårete mål om at NoraNorway skal bli totalleverandør av accessoirer, og det siste året har brakt ham et godt stykke nærmere dette målet.
NoraNorway har hatt en fantastisk suksess med HugMe,de små harpiks-bamsene som har fått en utrolig positiv mottakelse i markedet, og som har kommet i stadig nye farger og modeller det siste året.
Merker på Minimessa
Dette er merkene du finner på Minimessa i Clarion Aurora Hotel i Tromsø 22. og 23. april:
Dame:
Cream
Kaffe
My Essential Wardrobe
Culture
Floyd
Sisters Point
B.young
Fransa
Ichi
Pulz
Five Seasons
U.S. Polo Assn.
Accessoirer
NoraNorway
Diz Smykker
Herre:
Selected Homme
Only & Son
Mos Mosh Gallery
Giovani
Jofama
Garcia
U.S. Polo Assn.
MCS
- Så positivt er de mottatt at de nå er symbolet for varemerket HugMe. HugMe er på lik linje med Noranorway en stor suksess, og vi har nå fått bekreftet at produktet er varemerkegodkjent for hele Europa. Like hyggelig og viktig for oss er at vi har hatt en sterk salgsøkning på hele smykkekolleksjonen vår og de øvrige produktene. I 2021 hadde vi en bruttoomsetning på 13,5 millioner kroner, noe som er en dobling sammenlignet med 2020. Både fordi vi har fått en rekke nye, store kunder, men også fordi ordrene fra eksisterende kunder har økt, og at omløpshastigheten på smykkeproduktene øker, sier Bjerkeengen, og legger til: - At vi skulle starte 2022 med en dobling i forhold til fjoråret de første tre månedene var uventet, men selvsagt svært gledelig.
- Hva er grunnen til den gode utviklingen?
- Først og fremst fordi vi har klart å markere oss som en kvalitetsleverandør med et bredt sortiment. En leverandør som ikke er over alt, og flere steder på samme senter etc. Men også fordi vi stadig er på veien og følger opp kundene våre. Å få besøk av en småvareleverandør fire ganger i året, også i Nord-Norge, er ikke vanlig. Men vi ser at vi virkelig får mye igjen for det. En annen viktig årsak er at vi kun selger ekspressvarer med omgående levering, og at vi ikke konkurrerer med forhandlerne våre med salgskampanjer i egen nettbutikk, sier han.
Mellom 60 og 70 prosent av omsetningen kommer fra tekstilbransjen, resten fra gullsmeder, reiseliv og livsstilbutikker.
Hjelp til Ukraina
I løpet av mars satte NoraNorway i gang en kampanje sammen med sine forhandlere for å gi bistand til barn i Ukraina. Det er laget to eksemplarer av HugMe-bamsen med hjerte og de ukrainske flaggfargene hvor henholdsvis 50 og 100 kroner av hvert salg går til Røde Kors i Ukraina.
Bjerkeengen understreker: - Det er absolutt ikke noe markedsføringspåfunn, men ganske enkelt et hjelpetiltak fordi vi har anledning til det, sier han. - Vi skal sende penger, og ha et system som gjør at det kan kontrolleres. En bruker ikke menneskers lidelse som en markedsjippo, en hjelper til!