
Morten Kvale med tre nye merker og nytt showrom
Morten Kvale i Fashion Agency AS har med seg tre nye merker på flyttelasset når han flytter inn i showrommet etter Flemming Lund Agenturer i Norwegian Fashion Center.
I tillegg til svenske
Erla of Sweden og tyske Calamar skal han markedsføre det hollandske
skjortemerket R2, og tyske Carl Gross og Club of Gents.
“R2-twist”

R2 Amsterdam er mest kjent for sine høykvalitetsskjorter med unike og moderne trykk, spesielt designet for den motebevisste mannen. Siden 2008 har R2 blitt et velkjent navn innen herremote, mest kjent for sine høykvalitetsskjorter med unike og moderne trykk og spesielle detaljer. I dag er kolleksjonen utvidet til å også omfatte gensere, overskjorter, polo t-shirts og reisejakker.
Skjortene er laget av materialer av høy kvalitet og har et unikt trykk og detaljer som gir en “R2-twist”. De kombinerer mote, god passform og komfortable kvaliteter.
I høst/vinter 2023 vil noe av de typiske R2-trykkene lyse opp mørke høst og vinterdager, bokstavelig talt, fordi de er inspirert av ikoniske lampedesign. Designet består av abstrakte lampeskjermer i metalliske farger som lysegrå, kull, ulike blånyanser og innslag av lilla og beige. Og for dem som ikke liker overall print: de brukes også mer subtilt som kontrast på krager eller mansjetter på ensfargede skjorter.
Carl Gross
Carl Gross er et stort, tradisjonsrikt tekstilkonsern, etablert i 1925. Morten Kvale i Fashion Agency AS overtar nå agenturet for Norge etter Flemming Lund Agenturer. Carl Gross er mest kjent i Norge for sin konfeksjon, men har en bred kolleksjon av både yttertøy og fritidstøy.
En ny satsing for konsernet er en kolleksjon i Harris Tweed: Jakker, dresser og yttertøy. Tweedstoffer i mange variasjoner dominerer kolleksjonen. Jakker med myke skuldre skaper et nytt, moderne utseende i dette segmentet. Originale Harris Tweed-stoffer er en integrert del av CONCEPT GREEN-kolleksjon denne sesongen på grunn av den spesielle måten de er laget på. Et høydepunkt i denne kolleksjonen er sett bestående av en jakke, vest, bukse og frakk, som et elegant komplett utseende som skiller seg ut fra mengden.

Jerseydresser og jakker og spesielt dressbukser med fleksibel linning som tilbyr full komfort i utseendet til klassiske bukser skiller seg ut. Fargepaletten spenner fra kamel til lys beige til lys grå og ecru. Lyse farger har flyttet i fokus ikke bare i den klassiske ready-to-wear, men også når det gjelder yttertøy.
Black Line er linjen for de mer formelle og spesielle anledningene.

Ullkvaliteter i lyse farger kombinert med fløyel og kordfløyelstoffer fra Pontoglio skaper et vinterlig, men elegant antrekk. Et annet høydepunkt kolleksjonen er en fjærlett ullflanell, blant annet som en moderne dress. Blazeren i teksturert jersey, med tofarget stripete fôr gir en iøynefallende berøring. Frakker og jakker i 100% kashmir hører med, det samme er lette flanelldresser og dobbeltspente og ukonstruerte jakker.
Club of Gents
Club og Gents er et merke fra Carl Gross som retter seg mot en yngre målgruppe. Kombinasjonen av street style og kunst er kilden til inspirasjon for AW 23-kolleksjonen. Både konfeksjon og dritidsklær har et friskt og ungdommelig preg. Fargepaletten består av naturfarger og beige med innslag av sterk rosa, fiolett og ulike variasjoner fra oliven til mørk grønn. Og svart er tilbake som en viktig farge. Tone-i-tone eller bevisste farge- og designbrudd skaper nye varianter. De overdimensjonerte mønstrene på skjorter og jakker gir en individuell karakter og klassikere får sitt spesielle preg.

Morten Kvale ser nå frem til en videre spennende og positiv utvikling med Fashion Agency As, og med en styrket merkeportefølje ønsker han innkjøperne velkommen til nytt showrom på Norwegian Fashion Center på Fornebu.