Gøril Florvaag er en av initiativtakerne til Nisjebutikkenes dag.
Gøril Florvaag er en av initiativtakerne til Nisjebutikkenes dag.

Nisjebutikkenes dag for femte gang

Nisjebutikkens dag arrangeres i år for femte år på rad. Det er en bevisstgjøringskampanje laget for selvstendige butikker, hvor butikkene får kampanjemateriell til bruk både på nett og i butikk for å vise seg litt ekstra frem til sine kunder.

Publisert

Dette er en positiv kampanje med fokus på verdiskapingen de unike, selvstendige butikkene står for lokalt. Bak kampanjen står Gøril Florvaag fra Butikkutvikler.no AS og Giske Berland fra Design by Giske.

I år ser det ut til at butikkene er mye tregere enn normalt med å bestemme seg for å delta på kampanjen. Hittil har det vært beskjedent med bestillinger, meldes det fra initiativtakerne.

Kampanjens opprinnelse var et motsvar til Black Friday, og selve markeringen foregår også dagen etter Black Friday hvert år. Mange butikker har behov for å redusere varelageret og initiativtakerne mener at det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Det viktigste kriteriet for å delta på kampanjen er at man er villig til å gjøre en ekstra innsats i butikken, og ta bort fokuset på salgsvarer, akkurat denne ene dagen, og heller fokusere på fagkunnskap, service, kjøpsopplevelse og kvalitet.

Butikker fra ‘Lillesand til Longyearbyen’ har normalt vært med på markeringen. Sammen får butikkene mer slagkraft og større synlighet. Siste frist for å være med på kampanjen er satt til 6. november.

All informasjon om kampanjen finner man på www.nisjebutikkensdag.no

Powered by Labrador CMS