Flørter med fashion

Kari Traa flørter med fashion i helt ny athleisure-kolleksjon, Active Wear

Publisert

Den populære kulekjøreren fra Voss har for lengst satt sine spor i sportsbransjen med sine feminine og sporty design, av jenter for jenter.

Nå flørter Europas ledende sportsmerke for kvinner med mer fokus på mote i sin nye kolleksjon av fritidstøy, Active Wear. Med sin helt egenartede og feminine Kari Traa-vri.

I kolleksjonen finnes alt fra fargerike statementjakker til kjoler, joggebukser og skjørt som kan kombineres med bomberjakker og hoodies. Med følgende utgangspunkt: La kvinner føle seg feminine, også i joggebuksa

Designer Kristina Hjelde Hatletveit, forteller at de har skapt en trendy, fresh og feminin kolleksjon basert på athleisure-trenden, som er for tiden veldig aktuell i det urbane motebildet.

- Basert på merkevarens utspring i frikjørermiljøet, er det nærliggende for oss å utvikle komfortable, feminine og trendy antrekk til våre sporty jenter som ønsker å ha en mer laidback og kul stil i hverdagen, sier hun.

Athleisure-trenden springer i stor grad ut fra det maskuline hip hop-miljøet i USA. Kari Traa fremhever at deres klær skiller seg ut i det at den tar utgangspunkt i hva kvinner føler seg vel i.

- Kolleksjonen gjenspeiler vår kunnskap til design, trender, passformer, mønstre, farger og stoffer som vil gi våre jenter. Vi ønsker at jenter skal få muligheten til å føle seg freshe, trendy og komfortable – også i joggebuksa.

Fokus på kvinners behov

Motivasjonen til å lage klær spesielt rettet mot kvinners behov, var sterk for Kari Traa som opererte i et maskulint skimiljø, i løpet av sin karriere som kulekjører.

- Jeg var lei av at alt ullundertøy og sportstøy først og fremst var utviklet med tanke på menn. Mørke, kjedelige farger og snitt som ikke passet min kropp i det hele tatt, var det som dominerte markedet. Jeg ville bringe inn noe nytt, hvor kvinnekroppen var i fokus, forteller Traa.

Flere ganger klippet den kreative kulekjøreren av merkene på klærne hun fikk sponset og sydde de på sine egne, hjemmelagde.

Kari Traa har tidligere laget enkelte pieces som kan fungere til og fra trening, men det er første gang de lanserer en hel og komplett kolleksjon til hverdagsbruk.

- Vi var ganske dristige i våre første leveår på markedet, og lagde til og med olabukser. Men dette er første gang vi lanserer en helhetlig fritidskolleksjon med såpass stor bredde.

Modellene som fronter kampanjen er de danske modellene Emilie Lilja og Cecilie Haugaard fra Danmark. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS