
Norwegian Outlet får utvide
Norwegian Outlet på Vestby har fått godkjent en utvidelse som vil gi senteret plass til 15 nye butikker.
Daglig leder Einar Sørland forteller at utvidelsen vil gi opptil 15 nye butikker og økning i parkeringskapasiteten i Merkevarebyen og om lag 70 nye arbeidsplasser.
Sørland viser til en kundeundersøkelse gjennomført av CPM Scandinavia hvor kundene fortalte at det de savner mest i merkevarebyen er merker som Nike, Polo, Puma, Michael Kors, Adidas, Lacoste og Desigual.
- Altså mer upscale fashion og ren sport. Flere serveringssteder kommer høyt opp på ønskelisten, så det vil vi se nærmere på, sier Sørland. Han har lenge hatt kontakt med Nike, som vil være på plass med butikk på senteret i mars.
De typiske outlet-kundene er kvinner med høy utdannelse og inntekt. De kommer i snitt seks ganger pr år, bruker gjerne opptil fire timer på besøket og har en høy handlekurv. Kundene kommer fra hele Norge.
Norwegian Outlets nye senter utenfor Stavanger åpnet om snaut to måneder. (Kjedemagasinet)