Barbro Muri i Kolbotn Klær er fornøyd med løsningen.

Ny dataløsning forenkler nettsalg

Miinto.no og Front Systems har utviklet en synkroniseringsløsning som skal gjøre hverdagen enklere for butikker som selger varer fra enten tradisjonell butikk eller fra sin egen nettbutikk.

Publisert

Med et stadig økende antall kunder, merker og samarbeidspartnere på Miinto.no vil POS-synkroniseringen kunne imøtekomme behovet med å få varer online raskest mulig. For kunder av Front Systems betyr dette i praksis at varene publiseres på Miinto.no i samme øyeblikk som butikken mottar nye vareleveranser.

Det blir foretatt en søkemotoroptimalisering av varene før de kommer online, og dermed sikres det at sluttkunden enkelt kan manøvrere seg gjennom nettsiden for å foreta et kjøp. I tillegg synkroniseres butikkens lagerbeholdning automatisk med Miinto.no, det vil si at butikken slipper å oppdatere lagerbeholdningen i begge systemer.

En oppdatert og presis lagerbeholdning reduserer risikoen for eksponering av allerede utsolgte varer til sluttkunden, heter det i en pressemelding fra Miinto.no og Front Systems.

Haakon Skavhaug- Fleder, produktsjef og partner i Front Systems, sier at han daglig møter kunder som ønsker å etablere nettbutikk for å øke sitt markedspotensial. Disse kundene har kun erfaring fra fysisk varesalg direkte til sluttbruker.

- Når slike kunder etablerer nettbutikk, erfarer de at det er både tidkrevende og til dels vanskelig å nå ut til kundene, og ofte kan det føles som "å åpne butikk på Finnmarksvidda".

Vi vil gjøre det enkelt for kunden å publisere varer på nett hos Miinto.no. Gjennom vårt nye samarbeid får butikken mulighet til å selge varer til helt nye kundegrupper, i et online kjøpesenter med tusenvis av besøkende hver dag, sier Fleder.

Fornøyd pilotkunde

Den første butikken til å teste POS synkroniseringen, Kolbotn Klær, eies av Barbro Muri som sier: - Å ha et datasystem som samarbeider med Miinto forenkler vår hverdag enormt. Det at vi slipper å oppdatere lageret hele tiden gjør at vi kan bruke tiden til å fokusere på service. Jeg er strålende fornøyd!

Vil forenkle

En annen som er fornøyd er Jake Petersen, administrerende direktør og partner i Miinto. Han ser på samarbeidet med Front Systems og på synkroniseringen som enda en mulighet for å hjelpe lokale butikker med deres butikkhverdag.

- For Miinto sin del handler det om at det ”å være online” skal bli en vanlig del av den daglige butikkdriften. Vi ser at det foreligger et behov hos butikkene som gjør at de ønsker å synkronisere sitt varelager med oss, og få varer online raskere.

Trenden viser at folks kjøpsvaner er i endring og store internasjonale varehus tar større og større markedsandel, dette rammes tradisjonell butikkhandel av. Det gjelder å følge med i timen og være åpen for flere salgskanaler og her er nettet en unik mulighet, men det er ikke bare-bare å starte en egen nettbutikk - og få trafikk og omsetning i dag. Løsningen fra Front Systems og Miinto bidrar til å gjøre dette enklere, sier han.

Powered by Labrador CMS