Kjededirektør Johan Jakobsson
Klassik snitt, høy kvalitet og god passform er stikkord for Days Like This-kolleksjonene
Dette er malen for de nye butikkene
Ny webshop og ny Facebook-side kommer

Ny kjede for flotte kvinner

14. april åpner Vivikes en helt ny kjede, Days like This. 11 av kjedens 65 butikker blir Days like this, mens 54 fortsetter som Vivikes inntil videre.

Publisert

- Days like this er skapt av kvinner for kvinner, med ambisjon om at alle skal føle seg så flotte som vi mener at kvinner er fra innsiden og ut. Kvinner som befinner seg midt i livet, ikke bare aldersmessig, men som er i en livsfase hvor de er midtpunkt i sin livssituasjon. Kvinner som utstråler bevisst eller ubevisst selvsikkerhet og modenhet, sier kjededirektør Johan Jakobsson.

Lærer underveis

14. april starter prosessen. I Tromsø, Bodø, Stavanger, Bergen, Trondheim, Ålesund, Kongsberg, Hamar, Sarpsborg og Sandvika.

- Her er det ikke snakk om bare å plukke ned et skilt og sette opp et nytt. Butikkene – og vareutvalget vil framstå som noe helt nytt. Med hyppige leveringer og nyheter. Vi vil skape entusiasme lokalt, få svar fra kundene om de trives, og hva de eventuelt savner og justere oss etter det.

Ny webshop og facebookside

Samtidig som de 11 første butikkene omprofileres åpner også en ny webshop og en facebookside.

– Vi ønsker å være tilgjengelige og skape et miljø som preges av trygghet. Sammen med dyktige, erfarne medarbeidere i butikkene skal vi skape et miljø hvor kundene føler seg hjemme og er trygge på at de får nødvendig hjelp og veiledning om hvilke klær de kan og bør bruke, og hvordan de skal bygge opp sin garderobe. – Å kjøpe klær handler om følelser. Vi må sørge for å skape et univers i butikk, på nett og i sosiale medier hvor kundene føler seg vel, er trygge på de valgene de tar og får en god opplevelse, slik at de føler de får en merverdi utover det å kjøpe klær.

Blir større

De 65 Vivikes-butikkene i Norge omsetter i dag for rundt 300 millioner. Jakobsson ønsker å vokse med omprofileringen til Days like this, og etter at prosessen i Norge er ferdig, har han ambisjoner om å gå utenlands.

Butikkene vil bli større. Gjennomsnittsstørrelsen på en Vivikes-butikk i dag er rundt 180 kvadratmeter. I den prosessen som nå er i gang, blir de fleste utvidet, slik at snittstørrelsen blir på rundt 3000 kvadratmeter. – Vi vil skape mer plass og rom, vi jobber med vareeksponering i flere høyder og ønsker å skape en luftig opplevelse hvor vi kan la klærne snakke, sier Jakobsson.

Powered by Labrador CMS