
Ny salgsrekord for Campadre
Campadre, som er Nordens første og største shoppingklubb for eksklusive varemerker, satte salgsrekord i 2015. Omsetningen økte til drøyt 115 millioner kroner, en økning på 40 prosent.
Driftsresultatet ble forbedret med 11 millioner kroner. Samtidig gikk selskapet gjennom store forandringer for å kunne satse mot det store målet; 1 milliard kroner i 2020.
- 2015 var et utviklingssår for oss med fokus på effektivisering av prosesser, rekruttering av nøkkelpersoner samt oppbygning av framfor alt e-handelsorganisasjonen. Vi hadde ikke regnet med å øke så raskt i 2015, så vi kunne faktiskt slå våre mål og dessuten være lønnsomme fra september, sier VD Stefan von Stein.
Campadre leder utviklingen for konseptet i Norden med en medlemsbase på nesten 1.5 millioner kunder. Og samtidig som selskapet har gått gjennom en rask forvandling, har man også lykkes med å knytte til seg et stort antall nye premiumvaremerker, noe som har bidratt til et forbedret tilbud og den sterke økningen.
- Vår fremgang er avhengig av vårt samarbeid med varemerkeleverandørene. Vi er opptatt av å virkelig gjøre en forskjell for dem med økt salg, samtidigt som vi styrker deres varemerke mot en premiummålgruppe. Ir 2015 begynte vi blant annet med å samarbeide med Peak Performance, Edblad, Make up Store og Oscar & Clothilde. I år fortsetter vi å styrke disse relasjonene og etablere nye, sier Marcus Uggla, operativ sjef.
Som et bevis på at forandringsarbeidet virkelig har vært vellykket under 2015 ble vd Stefan von Stein tildelt prisen «Årets Förändringsledare» som ble delt ut av Boston Consulting Group, Heidrick & Struggles og Interim Search.
Campadre ble grunnlagt i 2009 og er eid av blant annet næringslivsprofilene Pelle Törnberg, Mikael Solberg, Torsten Jansson og Patrik Hannell.