BRIMI_portland_lite

Portland satser på tekstil med kvalitet i alle ledd

Gode produkter og  et profesjonelt apparat bak med høy kvalitet i alle ledd og begeistrede, entusiastiske medarbeidere skal gjøre Portland til en av de beste leverandørene i  bransjen, sier eier og salgssjef Per Løkken.

Publisert

- Målet vårt er å ha kunder som er fornøyd og sier at vi er gode, sier Per Løkken.

Portland har hittil jobbet mest med sko og sport, men satser nå tyngre på tekstil med Cruise by Ilse Jacobsen og Mistral.

Ilse Jacobsen satser tyngre enn før på klær med konseptet Cruise. Det er en seilerinspirert kolleksjon som Løkken har store forhåpninger til.

Han har også stor tro på Mistral, som i utgangspunktet er godt kjent som et surfemerke, men som nå kommer med en bredere og meget spennende casual-kolleksjon med blant annet t-skjorter, skjorter og chinos til gode priser.

Portland har også skokolleksjonen til Pepe Jeans, det svenske skomerket Svea og Ipanema flip flop. Quartz Nature, 8848 Altitude, Mountain Hard Wear, Olang, Montrail, Kamik og Aku er rettet mot sportsbransjen.

- Vi er nøye på å holde et klart skille mellom sport og mote, mens noen av skomerkene vil bli å finne både i skobutikker og motebutikker, sier Løkken.

Portland ble etablert i 2004 og hadde en omsetning på 110 millioner i 2011. Selskapet har kontor og showrom på 1200 kvadratmeter på Skøyen i Oslo, med datterselskaper i Danmark, Sverige og Island.

Selskapet eies av Per Løkken, som er salgssjef. Den øvrige administrasjonen i Norge består av administrerende direktør, markedssjef, økonomisjef, kontorsjef, kundeservice og selgere.

Portland har i dag 12 ansatte i Norge, men Per Løkken regner med å ansette nye medarbeider hver måned framover, slik at han vil ha rundt 20 medarbeidere før jul.

- Vi har arbeidet med sko og sport i mange år, og ønsker nå å bygge oss opp i tekstil. Målet vårt er å ha kunder som er fornøyd og sier at vi er gode. For å nå dette målet må vi selvsagt ha gode produkter. Vi er godt fornøyd med porteføljen i dag, men jobber stadig for å få med oss flere, attraktive merker.

- Men like viktig som gode produkt er det å profesjonalisere alle ledd: salg, kundeservice, elektroniske løsninger, lager og logistikk, slik at alt er velsmurt og strømlinjeformet. Og da trenger vi flere medarbeidere, sier han.

- Ambisjonene er høye: - Vi vil bli bransjens beste aktør med en spennende produktportefølje, god kundeservice og den beste logistikken. Sammen med begeistring og entusiasme blant dyktige medarbeidere skal det gjøre oss til den foretrukne partner innenfor sko, sport og mote i Norden, sier han.

Powered by Labrador CMS