
2-biz ble Årets leverandør
Først og fremst: tusen takk til de fantastiske kundene våre, som sørger for god omsetning, og som stemte på oss! Hilde Reinum og Geir Onsøyen i 2-Biz strålte av glede og takknemlighet da de ble kåret til ”Årets Leverandør” av Tekstilforum.
Geir Onsøyen og Hilde Reinum i 2-Biz er Årets leverandør i tekstilbransjen.

Kjempegod service! Leveransene kommer kjapt og presist. Nesten aldri reklamasjoner. De prøver ikke å prakke på deg ting, Veldig høy omsetningshastighet og god bruttofortjeneste. Dette var noen av de mange positive meldingene fra de kundene som hadde stemt på 2-Biz som Årets leverandør.
Lang fartstid
Prisvinnere er to veteraner i bransjen. Reinum jobbet først med Floyd før hun tok fatt på det danske merket for snart 14 år siden. Onsøyen har jobbet i bransjen i snart 30 år – rundt halvparten av dem med 2-biz.
De kan vel sies å høre med til de ”gammeldagse” agentene, der ordet ”gammeldags” bør oppfattes som en hedersbetegnelse og en beskrivelse av to som er svært mye på farten, som er mye ute hos kundene sine og som bruker mye tid som rådgivere.
De deler Norge i to: Reinum jobber sør for Sognefjorden, Onsøyen tar nordsia.

Onsøyen og Reinum deler gjerne æren med sin mangeårige assistent under messene, Trine Ahlstrand Hoel.
Omgående levering
- Vår fordel er kvaliteten på klærne, det er omgående levering og store muligheter for å supplere på størrelser i tillegg til måten vi jobber på. 2-Biz er et dansk familieselskap der vi har stor påvirkningskraft. De innspillene vi kommer med om hvordan kolleksjoner og farger bør tilpasses det norske markedet, blir tatt hensyn til. Vi har et svært tett og godt samarbeid, sier Reinum og Onsøyen.
- At vi jobber kun med omgående levering, i et perspektiv på seks til åtte uker, oppfattes svært positivt av kundene. På hovedkontoret er det gode kundebehandlere som har gått på norsk-kurs for å gjøre en best mulig jobb,
Dette bidrar til at vi kan bruke det aller meste av tiden ute hos kundene, noe de setter stor pris på. Med så lang fartstid har vi fått et fantastisk forhold til dem, og vi kjenner markedet deres og de utfordringene de møter.
- Hvem er kundene?
- 2-Biz er et merke i prismessig mellomsjikt rettet mot voksne damer, og dette gjør at det er store forskjeller i kundemassen. Vi selger til frittstående butikker. Hos noen er vi blant de dyreste merkene, hos andre blant de billigste. Hos noen er vi blant de ”eldste” merkene, hos andre blant de yngste.
Leverandøren i fokus
Med kåringen av Årets leverandør ønsker Tekstilforum å få leverandøren fram i lyset: Hva kjennetegner den gode leverandør. Hva er det som gjør kundene så fornøyd at de kommer igjen sesong etter sesong?
Det er kundene som har mest å si i kåringen. De avgir stemmer på tekstilforum.no, og vi samler de som får flest stemmer i et finaleheat som vurderes av en jury.
I år har juryen bestått av Bror William Stende, Virke Mote og Fritid. Kjøpmann William Follestad. Produktsjef Nina Tinholt i Texcon og Ove Hansrud i Tekstilforum.
De kandidatene som fikk flest stemmer og som var med i finalerunden var: Fransa, 2-Biz, Cream og Creamie, Joseph Ribkoff/Geir Rune Moberg, Soya Concept og Riccovero. 2-Biz fikk flest stemmer.
Kriterier som det legges vekt på i kåringen:
- Leverandørens evne til å levere oppdaterte og moteriktige kolleksjoner - Leveringsdyktighet og punktlighet - Kalkyler/inntjeningsmuligheter - Varekunnskap og kundeoppfølging - Service - Supplering - Reklamasjoner- Oppfølging ute hos kundene