
Ny Voice-sjef vil fortsette å vokse
Bjørn Egil Hansen er ansatt som ny toppsjef i Voice etter Sverre Hellno, som blir ny leder i Bertel O. Steen Detalj. Hansen kommer fra stillingen som kjededirektør i Match.
Bjørn Egil Hansen, ny toppsjef i Voice.

Han har leder Match i to og et halvt år. Før det var han i Lene V, og har tidligere arbeidet med markedsføring, kjededrift og merkevarebygging i Orkla og Statoil.
- De største utfordringene i Voice?
- Vi er inne i et godt spor, med vekst og positiv utvikling. Med min bakgrunn i Match har jeg god kjennskap til konsernet og de utfordringene markedet har å by på. Derfor er den viktigste oppgaven min å få kjedekonseptene til å vokse videre og gjøre dem tydelige i et stadig tøffere marked.
Etter en tøff periode for to år siden, hvor Voice måtte avvikle Voice of Europe, har Match, Vic og Boys of Europe hatt en meget positiv utvikling.
- Avviklingen av Voice of Europe var tøff, men nødvendig, og har hatt positiv effekt på våre andre konsepter, sier Hansen.
- Det siste året har det meste av energi og ressurser gått med til å utvikle det mye Match-konseptet House of Fashion, med store butikker med større innslag av barneklær i tillegg til dame og herre. Denne utviklingen fortsetter, og målet er å ha 50 slike butikker i løpet av fire år. I tillegg til en kontinuerlig utvikling av Vic og Boys of Europe vil vi fortsette å jobbe med å utvikle og lansere nye merker. Jean Paul er meget viktig for oss, og i september lanserte vi Redefine, et nytt merke for yngre damer.