
Ball Group med nytt merke
Ball Group lanserer et nytt ekspressmerke, EDUCE, på CIFF i København og under MOTEUKA i Oslo.
Merket retter seg mot kvinner i 30+ segmentet, og vil ha en leveringstid på 0 til 12 uker.

- Vi ser en ekstra dimensjon i markedet, hvor forhandlerne etterspør hurtigere varer og kortere leveringstider. Med EDUCE vil vi gi forhandlerne de styles og trender som de mangler i sine butikker. Der hvor bransjen tidligere har vært styrt av hva leverandørene kunne tilby forhandlerne, ser vi nå en forandring hvor forhandlerne også ønsker at leverandørene leverer det de etterspør. EDUCE er etablert som et selvstendig brand med egen organisasjon, og blir i første omgang introdusert på det danske og norske markedet, uttaler Managing Director i Ball Group Norge, Thomas Alexandersen.
Den daglige driften av merket blir ivaretatt av Theresa Aarestrup Mikkelsen, som har mange års erfaring med expressvarer. - Det er en super spennende prosess å arbeide med expressvarer. Jeg drives av den høye aktualitet i produktene - det er tendensene vi ser akkurat nå, som vi viderefører i våre styles. Utover det er hele opplegget omkring express mer forenklet, og det tette samarbeidet med leverandører og kollegaer gjenspeiler den nærhet som EDUCE bygger på, sier hun.
EDUCE vil være å finne på CIFF i dagene 3.-6. august, på Moteforum i Oslo 7.-17. august, i tillegg til Tecxon-messen 9.-10. august.
Salgsansvarlig for EDUCE i Norge er Jan Stubkjær Jensen.