bjørn-borg-tandem

Bjørn Borg mot HIV

Björn Borg og MTV Staying Alive Foundation har inngått et globalt samarbeid. De to varemerkene vil "Get it On" for å bidra til å bekjempe HIV gjennom lanseringen av undertøysserien BJÖRN BORG Get it On. Overskuddet går til MTV Staying Alive Foundation.

Publisert

BJÖRN BORG Get it On-kolleksjonen er utviklet for å sette fokus på HIV, som rammer unge mennesker over hele verden uforholdsmessig hardt. En euro per solgte underbukse går til MTV Staying Alive Foundation. En morsom tandemtruse – en underbukse for to – selges i begrenset opplag, og overskuddet går uavkortet til MTV Staying Alive Foundation.

– HIV er noe som angår unge i dag, og det fortjener all den oppmerksomheten det kan få. Ved å støtte MTV Staying Alive Foundation ønsker vi å øke bevisstheten og bidra til at budskapet når ut til ungdommene, sier Arthur Engel, adm. dir. i Björn Borg.

– Jeg mener det er veldig viktig å huske på at sex er en del av menneskets natur, og at spesielt de unge alltid vil "gjøre det", sier Georgia Arnold, adm. dir. i MTV Staying Alive Foundation. – Det har skjedd store fremskritt i kampen mot HIV og AIDS de siste 30 årene, men ikke noe har vært så entydig som å vite at forebygging er den beste kuren. Med undertøyserien Get it On fra BJÖRN BORG skal vi både øke bevisstheten og skaffe penger til våre prosjekter for forebygging av HIV i Europa, som jobber for å oppnå målet vårt om en generasjon uten HIV.

Av de 2,5 millioner nye HIV-tilfellene i fjor rammet 45 % aldersgruppen 16–24 år. AIDS er også den største dødsårsaken for unge kvinner og nest størst for unge menn. Med tanke på denne skremmende virkeligheten har samarbeidet som mål å fremme og støtte det viktige arbeidet MTV Staying Alive Foundation gjør for å bekjempe spredningen av HIV.

Underbuksene i limited edition kolleksjonen BJÖRN BORG Get it On har forførende kamasutra-trykk og fås i to fargekombinasjoner hos utvalgte forhandlere.

Powered by Labrador CMS