DKC kjøper Bon’A Parte

DK Company har gjort et nytt oppkjøp. Denne gangen selskapet Bon’A Parte, som består av merket Bon’A Parte og netthandel og postordrevirksomhet.

Publisert

DK Company overtar alle aktiviteter i selskapet, herunder merket Bon’A Parte og netthandelsvirksomheten. Oppkjøpet styrker DK Companys posisjon på e-handelsmarkedet og bidrar til at selskapet nærmer seg målet om å ha tre sterke bein å stå på: engros-, detalj- og netthandel.

Bon’A Parte tilfører DK Company en stor kundeportefølje med Tyskland og Holland som de største markedene.

- Jeg ser store perspektiver i kjøpet av Bon’A Parte. Vi har gjennom en lengre forhandling fulgt Bon’A Parte og ledelsen fra sidelinjen, og de er godt i gang med den viktige prosessen hvor Bon’A Parte transformeres fra tradisjonell postordre til onlinehandel. 80 prosent av Bon’A Partes salg skjer i dag online,” sier CEO Jens Poulsen til TØJ-portalen.

Markedsmessig komplementerer de to virksomhetene hverandre fordi de har store kundegrupper i henholdsvis Mellom-Europa og Skandinavia.

- Bon’A Parte har en stor, lojal kundegruppe, en klar designprofil, et veldefinert konsept og er med sine over 300 millioner kroner i omsetning av de største enkeltstående onlinemerker i Europa, sier Jens Poulsen til TØJ-portalen.

Powered by Labrador CMS