sOliver_women

Etablerer s.Oliver i Skandinavia

- s.Oliver er et spennende tysk merke som passer godt til det skandinaviske markedet. Organisasjonen bak er stor, velorganisert og meget profesjonell. Det sier Magne Lien, som nå har fått generalagenturet for s.Oliver i Skandinavia.

Publisert

- I første omgang starter vi med s.Oliver Women. En casual-kolleksjon som retter seg mot unge og ungdommelige damer med en aktiv livsstil. Vi hører hjemme i øvre del av midtsegmentet med en totalkolleksjon som spenner fra jeans til det mer pyntede og formelle. Vi har 12 kolleksjoner i året med ukentlige leveringer, slik at kundene er sikret en jevn strøm av nyheter inn i butikkene. Merket er kjent for sitt gode gjennomsalg. Selv om det er korte lede- og produksjonstider preges kolleksjonene av høy kvalitet, utmerket passform, god finish og spennende detaljer, sier Lien, som tidligere har arbeidet med merket Street One.

Han starter de første innslagene i Norge alene, men regner med å rekruttere en selger eller agent i løpet av det første halvåret. I Danmark og Sverige har han agenter på plass.

- Samtlige kommer til å være til stede for å knytte kontakter under messen i København, men venter til augustmessen med å leie egen stand. Første innsalg av s. Oliver er i starten av mars med F/W 2015/-16.

- Vi starter med Casual Women, men etter hvert vil det bli det aktuelt å ta inn både s.Oliver DENIM og PREMIUM og vi har allerede hatt forespørsler om herrekolleksjonen. Men vi tar skritt for skritt for ikke å gape over for mye, sier Lien.

Tysk suksesshistorie

Grunnlegger og eier Bernd Freier etablerte virksomheten i 1969 med en butikk kalt ”Sir Oliver” i Würzburg. Idag er s.Olivers produkter tilgjengelige i mer enn 30 land. Selskapet har mer enn 7.500 medarbeidere over hele verden og preges av en spesiell bedriftskultur og lagånd. I 2013 hadde s.Oliver en omsetning på 1,620 milliarder euro og er blant de 20 største tekstilselskapene i Europa.

Konsernet har mer enn 300 egne butikker, vel 400 partnerbutikker, drøye 3.000 shop-in-shops, omfattende engrossalg og egen nettbutikk.

Sterk merkeidentitet, en solid og velsmurt organisasjon, moderne bedriftskultur, høy kvalitet og korte ledetider er vesentlige faktorer bak suksesshistorien.

Magne Lien er imponert over selskapet: - Selv om det er et stort, internasjonalt konsern, er det fortsatt et familieselskap, noe som sitter i veggene. Den spesielle bedriftskulturen, åpenheten og entusiasmen som preger selskapet gjør at jeg gleder meg stort til å ta fatt, sier han.

Mote og livsstil

s.Oliver dekker en rekke områder innenfor mote og livsstil. Med mottoet «We are family» presenteres forskjellige kolleksjoner og linjer for begge kjønn under merkeparaplyen s.Oliver: s.Oliver CASUAL, s.Oliver DENIM og s.Oliver PREMIUM. Merkene comma, stormotekolleksjonen TRIANGLE by s.Oliver og LIEBESKIND Berlin fortsetter som uavhengige brands.

I tillegg til konsernets egne produktlinjer har s.Oliver 12 andre linjer som produseres på lisens: Sko, sokker, briller, klokker, smykker, sengetøy, baderomsutstyr, undertøy, paraplyer, hage, baby og leker. Av disse er s.Oliver sko etablert i Norge.

Powered by Labrador CMS