
Flere bærekraftige klær hos KappAhl
KappAhl fortsetter arbeidet med å øke andelen bærekraftig mote i sitt vareutvalg. I høst kommer kolleksjonen ”It’s all about being Friendly” tilbake i butikkene, produsert for et bærekraftig miljø. Denne gangen i form av en loungekolleksjon med et mykt, tidløst uttrykk for mor og barn.
– Vårt mål er at det skal være enkelt å handle mote som er produsert med tanke på miljøet og å ta vare på sine favoritter så de holder lenge, sier Carina Ladow, sortiments- og designdirektør hos KappAhl.

Med kolleksjon nummer to av suksessen ”It’s all about being Friendly” følger KappAhl opp sin satsing på bærekraftig mote. Motekjedens designere har utviklet kolleksjonen for et bærekraftig miljø og skapt en myk kolleksjon i en dempet nøytral fargeskala. Plaggene er produsert i økologisk bomull og lycocell med et tidløst uttrykk i oppgraderte kvaliteter som varer lenge når man tar godt vare på dem. – Det er koseplagg til mor og barn, med en oppdatert silhuett og en look som også egner seg for bruk utenfor hjemmet, forteller Carina Ladow. Barneplaggene er tidløse unisexmodeller, enkle å bytte og arve mellom søsken og venner.
KappAhls mål er å øke kundens bevisste valg av bærekraftig mote. I virksomhetsåret 2012/13 er 20% av den totale omsetningen hos KappAhl plagg med sertifiserte miljømerkinger. – Vi vil at våre kunder skal få flere bærekraftige klær i sin garderobe, sier Carina Ladow. Andelen bærekraftig mote i KappAhls butikker vil fortsette å øke for hvert år.