front-society

Front Society med eget skomerke

 Tekstilagentene Cecilia Høyer og Anette Kahrs har virkeliggjort en gammel drøm, og går nå inn i skobransjen.

Publisert

<p>Cecilia Høyer og Anette Kahrs fra agenturet Front Society lanserer sitt eget skomerke.</p>

Damene har lang og god erfaring fra tekstilbransjen. I sju år har de drevet agenturet Front Society, der de jobber med merker som Custommade, MiH Jeans, Julie Brandt, Dante6, Natura Cashmere og Debbie.

- Den opprinnelige planen var imidlertid å etablere et skomerke. Men vi syntes det var vanskelig å finne gode fabrikker og leverandører på skinn. Derfor begynte vi med klær i stedet. I løpet av disse sju årene har vi opparbeidet oss en stor kundebase bestående av 350 butikker i Norge. I tillegg har vi 80 kunder i Sverige samt noen i Danmark og Finland. Nå som vi har bygget oss opp, er tiden inne for å gjøre det vi opprinnelig hadde lyst til. Vi tenker skandinavisk, og har allerede en agent som selger for oss i Danmark, forteller Cecilia Høyer og Anette Kahrs til Tekstilforum.

De lanserte skomerket Front Society Shoes under Moteuka i august, med et arrangement på takterrassen til Bar Vulkan. Gjestene bestod av stylister, redaktører, bloggere og andre bransjefolk, som ble oppfordret til å legge ut bilder av sine favorittsko på Instagram.

– Fabrikkene vi jobber med lager gode lester, og produserer sko for mange andre store merker. Skoene er behagelige å bruke, noe som er et viktig poeng for oss. Skinnet vi bruker kommer hovedsakelig fra Italia, og yttersålene er belagt med gummi. Dermed slipper sluttkunden å måtte såle om skoene hos skomakeren, sier de.

Cecilia Høyer har tidligere jobbet med klesmerker som Sand, Marco Polo og By Malene Birger. Hun har også jobbet på produksjonssiden av det norske merket Sophie Faroh, mens Anette Kahrs har bakgrunn fra reklamebransjen.

– Skoene selges per i dag både til skobutikker, klesbutikker og livsstilsbutikker. «Crossbuying» er en trend i tiden, og det er en fordel at skoene passer til klærne. Vi vil ha et hus der kundene skal kunne finne alt, sier Cecilia Høyer og Anette Kahrs.

Skoene er ikke av de billigste, men er likevel priset lavere enn mange konkurrerende merkevarer. Utprisen ligger et sted mellom 1000 og 2000 kroner, og kalkylene er gode.

– Målet er at både vi og kundene skal tjene penger.

Powered by Labrador CMS