
Gulskogen beste kjøpesenter
Gulskogen ved Drammen ble kåret til Årets kjøpesenter på kjøpesenterkonferansen i Trondheim. Bak kåringen står Nordic Council of Shopping Centers.
Foto: Kjedemagasinet

- Årets vinner har gjennom mange år arbeidet målrettet og har hatt en bevisst strategi for senteret i sin helhet. I dag utmerker senteret seg som et meget veldrevet senter i alle ledd. Årets Kjøpesenter har hatt økonomisk vekst over tid, er markedsleder i sitt område og er det man kan betrakte som en handelsdestinasjon, heter det blant annet i juryens begrunnelse.
Prisvinneren hadde en idé med å bygge senterets profil rundt lokale elementer. Det er gjennomsyret helt fra senterets arkitektonisk uttrykk, interiørdetaljer og kommunikasjonskonsept. Senteret har også fått en pris for å ha byens fineste hage.
Årets Kjøpesenter er utradisjonelle og kreative med i sine kampanjer og aktiviteter, og kan vise til omsetningsøkning også uten tilbudsannonsering. Senteret er meget flink til å evaluere kampanjer og arbeidet de gjør. Senteret har over 17.000 medlemmer i kundeklubben. I sine veldedighetsprosjekter har de også greid å engasjere skolen.
Gulskogen har høyt miljøfokus og kan skilte med sertifiseringer som Miljøfyrtårn og ISO 14001. Dette gjør at senteret stiller krav til sine leverandører, har blant landets laveste strømforbruk i fellesareal og 70 % sorteringsgrad på avfallet.
Prisen for beste driftsteam gikk også til Gulskogen. Årets kjede ble Kitch´n og prisen for beste markedsføringskampanje gikk til Magasinet i Drammen.