ikonic-apparel

Ikonic Apparel satser på vekst

Med nye merker, nye ansikter, ny Fred Perry konseptbutikk i Oslo, nytt showrom og ny investor satser Ikonic Apparel på sterk vekst de neste årene.

Publisert

Tom Haugvik og Iselin Schøning Kristiansen tror på sterk vekst for Fred Perry og de andre merkene i Ikonic Apparel.

Selskapet eies og drives av tre likeverdige partnere: Kristian Kristiansen og Iselin Schøning Kristiansen, som etablerte selskapet, nyansatt daglig leder Tom Haugvik og familien Andword ved sønnen Carl-Axel.

Fred Perry, som ble etablert av den engelske tennisspilleren Fred Perry, er hovedmerket. I juni åpnet Ikonic Apparel en Fred Perry konseptbutikk i Prinsens gate, noe Tom Haugvik er meget godt fornøyd med.

God start for Fred Perry i Oslo

– Etter at vi åpnet butikken og flyttet showrommet til samme adresse, har vi fått mye oppmerksomhet. Fred Perry har mange fans i Norge og vi har hatt kunder fra alle kanter av landet som kommer for å handle i butikken. Vi har bare brukt sosiale medier for å markedsføre oss foreløpig, og det har tydeligvis vært effektivt. Interessen rundt konseptbutikken og merket viser at Fred Perry har et stort, uutnyttet potensial i Norge. Innsalget for høsten har vært bra, og vi har rundt 20 engroskunder foreløpig. I løpet av innsalgene for neste år har vi som mål å få ut merket i mellom 40 og 50 butikker. I løpet av de neste tre årene regner vi med å tredoble omsetningen på merkene våre, fra dagens nivå på mellom fire og fem millioner til mellom 15 og 20, sier han.

Fred Perry forbindes gjerne med piquettrøyer, men i tillegg har vi skjorter med et stort NOS-program, strikk og jakker. Designet preges av den britiske arven. Også den kommende kolleksjonen e r tro mot røttene, med svært gode stoffkvaliteter og klassisk stil og delikat design. Et svært positivt signal fra markedet er at kundene blir positivt overrasket når de ser prislappen, sier Haugvik.

- Kolleksjonen er bred med herre-dame og barnelinje, slik at vi har gode muligheter til å segmentere og tilpasse utvalget etter lokale forhold, profil og beliggenhet. Derfor passer merket godt inn både i high end-butikker og i gode, lokale motebutikker, sier han.

Human Scales

Ikonic Apparel har også tre andremerker som ifølge Haugvik utfyller hverandre på en god måte.

Neuw er et svensk/australsk denimmerke som er et av de raskest voksende i Sverige. Det kjennetegnes av god passform og komfort med japansk denim av høy kvalitet. Buksene har fem passformer for herre og fire for dame, og har et stort NOS-program, slik at de kan supplere på to-tre dager fra lageret i Stockholm.

Ikonic Apparel har også H by Hudson, et engelsk skomerke, og Human Scales. et svensk casual-merke for menn med en kombinasjon av høy kvalitet og røft uttrykk.

H by Hudson

Powered by Labrador CMS